چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : 24107

قم نيازمند ۳۰ حوزه علميه خواهران است

قم نيوز : قم نیوز: مدير حوزه‌هاي علميه خواهران کشور با بیان اینکه در قم نيازمند ۳۰ حوزه علميه خواهران هستيم، گفت: حوزه‌هاي علميه نقشي اساسي در ارتقا فرهنگ و بهبود وضعيت ديني و مذهبي حال و آينده دارند بنابراين توجه به آنها ضروري است.
قم نيازمند ۳۰ حوزه علميه خواهران است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشيدي در ديدار شهردار قم اظهار كرد: آمادگي داريم با همه گزينه‌هاي شهرداري براي اعطام زمين به منظور ساخت حوزه علميه وارد تعامل شويم.
وي افزود: حداقل چهار قطعه زمين مورد نياز است و پيشنهادات شهرداري در ارائه زمين را مورد بررسي قرار خواهيم داد.

وی با بيان اينكه نقشي كه صفويه در شكل‌گير تمدن اسلامي در جغرافياي زمان خود و پس از آن داشت قابل انكار نيست گفت: در اين شرايط مسئولان جمهوري اسلامي هم بايد بينديشند كه چه كاري براي تمدن‌سازي اسلامي انجام داده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: پذيرش مسئوليت در نظام اسلامي و در قالب مديريت‌‌هاي ملي و استاني و شهري فرصتي طلايي است كه در اختيار قرار گرفته و بايد به بهترين نحو از آن استفاده كرد.

وی با بيان اينكه در برخي شهرها در بهترين نقاط زمين‌هايي براي ساخت حوزه‌هاي علميه خواهران اختصاص داده شده است عنوان داشت: شهرداري‌ها و استانداري‌ها در اين زمينه همكاري لازم را در برخي استان‌ها و شهرها داشته‌اند.

حجت الاسلام جمشيدي خاطرنشان كرد: اگر مال و اموال را در راه دين و خداوند صرف كنيم آنگاه آثار و بركات آنها ماندگار خواهند شد.

وي ادامه داد: حوزه‌هاي علميه نقشي اساسي در ارتقا فرهنگ و بهبود وضعيت ديني و مذهبي حال و آينده دارند بنابراين توجه به آنها ضروري است.

مدير حوزه‌هاي علميه خواهران با بيان اينكه به دنبال جذب كمك‌هاي شهرداري در زمينه توسعه حوزه‌هاي علميه هستيم تصريح كرد: تلاش مي‌كنيم از اين طريق آورده‌اي هم براي شهر و استان داشته باشيم البته مديران شهرداري قم هم همواره توجه لازم را داشته‌اند.

وی با اشاره به طرح تفصيلي حوزه‌هاي خواهران در سراسر كشور عنوان داشت: شاخصه‌هايي در اين زمينه براي تمام حوزه‌ها تدوين شده و به ازاي هر ۳۰ هزار نفر يك كاربري حوزه‌هاي خواهران در طرح‌هاي جامع كشور پيش‌بيني و بخشنامه آن هم ابلاغ شده است و به اين ترتيب و بر اساس مصوبه شوراي عالي شهرسازي كشور، در قم نيازمند ۳۰ حوزه علميه خواهران هستيم.

حجت الاسلام جمشیدی بيان داشت: به دنبال اين هستيم در هر محله مجموعه‌اي فرهنگي و مذهبي به صورت عمومي براي طلاب و غير آنها راه‌اندازي كنيم.

هم افزايي لازم در برخي مسائل شهري قم وجود ندارد

شهردار قم نیز در این دیدار با بيان اينكه تبديل اراضي به بوستان و مراكز خدمات‌دهي به مردم نفعي براي شهرداري ندارد عنوان داشت: به همين دليل همه دستگاه‌ها و نهادها بايد همكاري لازم را داشته باشند.

محمد دلبري افزود: در مورد بلوار پيامبر اعظم(ص) زحمات زيادي كشيده شده و درخواست‌هايي براي ساخت مراكز فرهنگي، مدارس علميه و ... وجود دارد.

شهردار قم با بيان اينكه مديران شهري دغدغه معماري و كاربري‌هاي بلوار پيامبر اعظم(ص) را دارند گفت: اين آمادگي را داريم كه كار طراحي باغ موزه فقاهت را در اختيار مديريت حوزه علميه خواهران قرار دهيم و اين مديريت هم بخشي از ساختمان‌ها را به كاربري اداري براي خود اختصاص دهد.

وي ادامه داد: افتخار مي‌كنيم كه بتوانيم به حوزه‌هاي علميه خواهران و برادران خدمت كنيم؛ عقيده داريم كه اگر انسان كاري از دستش براي دين و توسعه حوزه‌هاي علميه بر مي‌آيد بايد انجام دهد.

دلبري با اشاره به واقعيت‌هاي موجود در شهر قم عنوان داشت: هم افزايي لازم در برخي مسائل استاني و شهري وجود ندارد.

شهردار قم با بيان اينكه مديران و مسئولان كشوري عقيده دارند مدارس علميه بايد با محوريت حرم مطهر در قم ساخته شوند گفت: در طرح بلوار پيامبر اعظم(ص) و خيابان‌هاي اطراف آن هشت مجتمع تجاري پيش‌بيني شده بود ولي مجتمع‌هاي ضلع پاييني بلوار به سمت حرم حذف شدند در حاليكه سوددهي بالايي براي شهرداري داشتند.

وي خاطرنشان كرد: در وضعيت موجود سردرگمي‌هايي ديده مي‌شود؛ حرم مطهر نقطه اصلي شهر قم است و بايد تمام طرح‌ها با محوريت اين مكان مقدس تدوين و اجرا شوند و در اين زمينه از معماري ايراني اسلامي بايد استفاده كرد در حاليكه كپي‌برداري از برخي طرح‌هاي كشورهاي ديگر در بعضي اماكن صورت گرفته است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd5f0x.yt0oz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما