يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 23117

بررسی عملکرد دو و میدانی قم در مسابقات جوانان کشور

قم نيوز : قم نیوز: مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان کشور در کرمانشاه به پایان رسید و دو و میدانی کاران قمی در این مسابقات عملکرد دلپذیری داشتند.
بررسی عملکرد دو و میدانی قم در مسابقات جوانان کشور
به گزارش قم نیوز، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور که آخرین مرحله انتخابی رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا را داشت با قهرمانی تیم استان فارس به پایان رسید اما نتایج نمایندگان قم نیز در این مسابقات حالکی از روند رو به رشد این رشته در قم بود.

در این رقابت‌ها که ۱۶۰ دوومیدانی کار از ۲۵ استان کشور حضور داشتند تیم فارس با ۷۸ امتیاز قهرمان شد، تیم کرمانشاه میزبان مسابقات با ۴۷ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم تهران با ۴۵ امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

بر اساس اعلام کمیته نوجوانان و جوانان فدراسیون دوومیدانی، این مسابقات آخرین فرصت برای کسب مجوز حضور در رقابتهای دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا که در خرداد ماه در کشور چین تایپه برگزار می‌شود، بود که اسامی ورزشکاران اعزامی به این مسابقات قرار است از سوی کمیته فنی اعلام شود.

سبب کار، سلطان ۴۰۰ متر

درخشش محمد سبب کار در مسابقات دو و میدانی آغاز فصل بزرگسالان کشور این توقع را به وجود اورده بود که وی در مسابقات رده سنی جوانان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و در عمل نیز این اتفاق رخ داد.

وی در ماده ۴۰۰ متر در حالی که رقابت شدیدی با دوندگان اردبیل، هرمزگان و کرمانشاه داشت در ‌‌نهایت با زمان تقریبی ۴۹ ثانیه و ۱۰ صدم ثانیه زود‌تر از سایر دوندگان به خط پایان رسید و پس از وی رضا جعفرزاده از اردبیل با زمان ۴۹ ثانیه و ۳۰ صدم ثانیه و حسین درویشی از هرمزگان با زمان ۴۹ ثانیه و ۴۰ صدم ثانیه در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

سبب کار به کسب این مدال طلا قانع نشد و درخشش خود را در ماده ۴۰۰ متر با مانع را ادامه داد.

وی در ماده ۴۰۰ متر با مانع نیز توانایی خود را به رخ حریفان کشید تا به نوعی سلطان ۴۰۰ متر جوانان کشور باشد چنان که وی با زمان ۵۴ ثانیه و ۱۰ صدم ثانیه به مقام قهرمانی و دومین مدال طلای پی در پی دست یافت و محمد رضا مشتاق از فارس با زمان ۵۵ ثانیه و ۹۰ صدم ثانیه و محمد رضا رحمانی با زمان ۵۶ ثانیه و ۵۰ صدم ثانیه پس از سبب کار دوم و سوم شدند.

موفقیت سبب کار در کسب ۲ مدال طلای مسابقات جوانان کشور بهترین نتیجه تیم اعزامی استان قم به این رقابت‌ها بود که سبب کار را به عنوان گزینه اصلی اعزام به مسابقات جهانی معرفی کرد.

این دونده جوان قمی پیش از این در مسابقات پیش فصل لیگ دو و میدانی بزرگسالان کشور نیز به مقام دوم کشور رسیده بود تا نوید بخش حضور یک چهره جدید از قم در ترکیب تیم ملی دو و میدانی کشورمان باشد.

پرش با نیزه در انحصار قمی‌ها

حضور محمد محسن ربانی به عنوان بر‌ترین دو و میدانی کار ماده پرش با نیزه قم سبب شده این ماده به تدریج به برند دو و میدانی قم تبدیل شود.

پس از ظهور ربانی در ماده پرش با نیزه و کسب مقام‌های متعدد کشوری و بین المللی و حضور موفقیت آمیز در بازی‌های آسیایی گوانگجو، وی امید بسیاری برای کسب مدال از بازی‌های آسیایی اینچئون دارد.

در این شرایط، جوانان دو و میدانی کار قم نیز در همین ماده در مسابقات جوانان کشور درخشیدند و هر ۲ نماینده قم در این ماده مدال گرفتند.

بر این اساس، پس از امیر سرایی ورزشکار استان فارس، علی جبارپور پرنده قمی موفق شد با اختلاف ناچیزی به مقام دوم و مدال نقره برسد و پس از وی دیگر دو و میدانی کار قمی، حسین میرزایی با کسب مدال برنز در جایگاه سوم کشور قرار گرفت.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد آینده پرش با نیزه کشور نیز در قم رقم می‌خورد و در این میان نقش موفقیت‌های محمد محسن ربانی در مدال آوری ورزشکاران جوان غیر قابل انکار است.

فریدی، ناموفق اما امیدوار به آینده

محمدرضا فریدی دونده نوجوان قمی که در این مسابقات در رده سنی بالا‌تر از رده سنی خودش روی پیست رفته بود در ماده ۲۰۰ متر با زمان ۲۲ ثانیه و ۷۰ صدم ثانیه هفتم شد.

فریدی که چندی پیش در مسابقات نوجوانان کشور در تهران در ۲۰۰ متر مدال برنز کشور را به دست آورده بود برای کسب تجربیات بیشتر در این مسابقه به میدان رفت و عدم موفقیت وی در کسب مدال، به نوعی قابل پیش بینی بود.

با این وجود به نظر می‌رسد فریدی در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در یکی دو سال آینده بدون شک نامزد کسب مدال از مسابقات جوانان کشور است.

میرزایی و مشهودی ، شاید وقتی دیگر

نمایندگان قم در ماده‌های پرتاب دیسک و پرش طول موفق به کسب مدال نشدند چنان که حمید رضا مشهودی با حد نصاب ۴۷ متر و ۴۷ سانتی متر در پرتاب دیسک به مقام پنجم کشور رسید و مقهور قدرت نمایی ۲ ورزشکار اردبیلی شد.

در ماده پرش طول هم صادق میرزایی با حد نصاب ۶ متر و ۵۵ سانتی متر عنوان ششم را به دست آورد و روی سکو نرفت.

در ۴ در ۱۰۰ متر امدادی، قم با زمان ۴۵ ثانیه و ۷۰ صدم ثانیه به مقام پنجم دست یافت و این نتایج سبب شد، رتبه تیمی قم در مجموع مدال‌ها رتبه قابل توجهی نباشد اما به نظر می‌رسد قم در ماده‌های ویژه‌ای در ردیف قدرت‌های دو و میدانی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd5f0x.yt0sf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما