دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 48877
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر موسسه دارالزهرا تاکید کرد

ضرورت تقویت ظرفیت وجودی در ماه مبارک رمضان

قم نيوز : قم نیوز: مدیر موسسه دارالزهرا وابسته به دفتر آیت الله صافی گلپایگانی گفت: ظرفیت وجودی انسان‌ها محدود است که در این راستا لازم است ظرفیت تقویت ظرفیت وجودی در انسان‌ها تقویت شود.
ضرورت تقویت ظرفیت وجودی در ماه مبارک رمضان
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید ابوالحسن معنوی، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رمضان ماه انس با قرآن و فرصتی مغتنم برای آمرزش گناهان است.

وی با بیان اینکه از قرآن می‌توان به عنوان شاه کلید همه مسائل و مشکلات در دنیا نام برد، تصریح کرد: آیات الهی در قرآن سرشار از دروس خاص برای هدایت بشریت است و با انس به این آیات الهی می‌توان به معرفت دست یافت.

مدیر موسسه دارالزهرا وابسته به دفتر آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید براینکه قرآن کتابی آسمانی و فرا زمانی برای تمام بشریت است، عنوان کرد: این کتاب آسمانی تمام بشریت و انسان‌ها را مورد بررسی قرارداده و برای همه عصرها و مشکلات انسان راهکارهای پیشگیری و درمان ارائه کرده است.

معنوی با عنوان اینکه قرآن بهترین وسیله برای هدایت بشریت است، گفت: خداوند قرآن کریم را به عنوان گنجینه‌ای بزرگ به تمام انسانها هدیه کرده است و شایسته است همه انسان‌ها از این هدیه عظیم بهره کافی و وافی ببرند تا به درجه والایی در زندگی دست یابند.

وی با اشاره به ظرفیت وجودی انسان‌ها از منظر قرآن کریم، بیان کرد: ظرفیت وجودی انسان‌ها براساس آیات قرآن کریم در نوسان بوده و کاهش و افزایش پیدا می‌کند که لازم است ظرفیت وجودی در انسان‌ها تقویت شود.

مدیر موسسه دارالزهرا وابسته به دفتر آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت ظرفیت وجودی انسان است و با توجه به محدود بودن ظرفیت وجودی انسان، نباید آن را با زخم‌ها و خاطرات دنیوی پر کرد.

معنوی با تاکید براینکه تزکیه و پاکسازی نفس از مهمترین اهداف خلقت انسان است، عنوان کرد: انسان‌ها برای اصلاح دنیا آفریده شدند و این اصل مهم را باید همواره به خاطر داشته باشیم.

وی بر ضرورت تزکیه نفس تاکید کرد و گفت: اگر با تزکیه نفس چشم و گوش خود را بر روی گناهان ببندیم خداوند نیز چشم و گوش روحانی ما را باز می‌کند.

مدیر موسسه دارالزهرا وابسته به دفتر آیت الله صافی گلپایگانی عنوان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تزکیه و توبه از گناهان است که باید از تمام لحظات آن بهره برد.

معنوی با اشاره به اینکه برخی از انسان‌ها هدف از خلقتشان را فراموش کردند، گفت: به همین دلیل بساط خود را در دنیا برای انواع گناهان پهن کردند.

وی با بیان اینکه خداوند در زمان حضرت نوح (ع) به پاکسازی انسان‌ها پرداخت، تصریح کرد: براساس مقدرات الهی و با ظهور حضرت مهدی (عج) یکبار دیگر زمین پاکسازی می‌شود.

مدیر موسسه دارالزهرا وابسته به دفتر آیت الله صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: هر انسانی باید پاکسازی و تزکیه را از خود شروع کند و در این راستا لازم است که انسان نسبت به شناسایی لایه‌های وجودی، استعدادهای ویژه و قدرت خود اقدام کند تا بتواند به شایستگی نفس خود را تزکیه کند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcd5j0o.yt0j56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما