يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 32847
در ماده ۱۰۰ متر با مانع

دو و میدانی‌کار قم قهرمان ایران شد

قم نيوز : قم نگار: دو و میدانی‌کار مستعد استان قم با ثبت بهترین رکورد بالاتر از دیگر رقبای خود به مقام نخست و عنوان قهرمانی رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی نونهالان کشور دست یافت.
دو و میدانی‌کار قم قهرمان ایران شد
به گزارش قم نگار، تیمی متشکل از سه دو و میدانی‌کار مستعد و توانمند استان قم که توانسته بودند از رقابت‌های منطقه‌ای مسابقات سال ۱۳۹۴ دو و میدانی قهرمانی رده سنی نونهالان کشور مجوز حضور در مرحله نهایی و جمع برترین‌ها را کسب کنند، در این دوره از مسابقات به نمایندگی از قم حضور داشتند.

در واقع نفرات برتر مواد و رشته‌های مختلف مسابقات قهرمانی مناطق دو و میدانی کشور در رده سنی نونهالان، طبق برنامه‌ریزی فدراسیون دو و میدانی کشورمان در قالب پیکارهای برترین‌های دو و میدانی نونهالان ایران برای کسب مقام با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در شرایطی که نفرات آماده و مستعدی از استان‌های سراسر کشور در این دوره از رقابت‌ها حضور یافته بودند، دو و میدانی‌کاران نونهال قم نیز در تلاش برای کسب مدال‌های طلا،‌ نقره و برنز مسابقات برترین‌ نونهالان دو و میدانی‌کار کشور به مصاف حریفان خود رفتند.

رقابت برترین دو و میدانی‌کاران رده سنی نونهالان پسر کشور در حالی به میزبانی تهران برگزار شد که نمایندگان قم با شرکت در رقابت‌های انتخابی منطقه ۶ کشور مجوز حضور در مسابقات برترین نونهالان دو و میدانی ایران را به دست آورده بودند.

پیکارهای دو و میدانی برترین نونهالان کشور در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران به انجام رسید در حالی که از رقابت‌های انتخابی که در فصل تابستان به انجام رسید مجموعا سه سهمیه از رقابت‌های منطقه ۶ نصیب تیم پسران هیئت دو و میدانی قم شده بود.

مسابقات این دوره در مواد ۱۰۰ متر، ۴۰۰ متر، ۳ هزار متر، ۸۰۰ متر، پرتاب وزنه، پرش ارتفاع، پرش طول، پرتاب نیزه و پرتاب دیسک برگزار شد و سه نماینده قم در مواد ۱۰۰ متر، پرش ارتفاع و پرتاب وزنه با حریفان خود به رقابت پرداختند.

بر این اساس علی سلامتیان در ماده ۱۰۰ متر برای کسب مدال تلاش کرد و محمدرضا شایگان‌فر در رشته پرش ارتفاع به میدان رفت، ضمن اینکه محمدتقی مهرعلی در پرتاب وزنه به دنبال به دست آوردن یکی از سکوهای برتر در میدان رقابت حاضر شد.

در حالی که مربی و سرپرست این تیم حسین مظفری بود، در رشته ۱۰۰ متر با مانع علی سلامتیان از هیئت دو و میدانی استان قم با زمان ۱۳ ثانیه و ۹۸ صدم ثانیه در جایگاه نخست ایستاد و بدین ترتیب عنوان قهرمانی کشور را برای ورزش قم به ارمغان آورد.

همچنین در بین نفرات برتر دیگر رشته‌ها در ۱۰۰ متر محمدرضا هژیرروشن از البرز، ‌در ۴۰۰ متر علی سلیمانی از خراسان رضوی، در ۸۰۰ متر احمد جعفری از خراسان جنوبی،‌ در سه هزار متر با مانع سیدامیر زمان‌پور از همدان، در پرش طول سیدرضا هاشمی از یزد، در پرتاب وزنه علی‌اصغر عباسی از اصفهان و در پرتاب نیزه علی شیرزاده از یزد، در پرتاب دیسک دانیال صفی از چهارمحال و بختیاری و در پرش ارتفاع علی‌اصغر شایسته‌فر از تهران مقام‌ قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcd5j0s.yt0xo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما