شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 25827

دفاع از مردم بی‌دفاع غزه بر همه واجب است

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) گفت: در آیات الهی قرآن با قاطعیت تصریح شده است که اگر مظلومی در جامعه ندای دادخواهی سر داد بر همه واجب است که از او حمایت و با ظالم قاطعانه برخورد کنند.
دفاع از مردم بی‌دفاع غزه بر همه واجب است
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمود رجبی با اشاره به جنایات اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه، اظهار کرد: جنایاتی که در دور جدید صهیونیست ها صورت می گیرد در منطق انسانی به شکلی قاطع محکوم است.

قائم مقام موسسه آموزشی امام خمینی(ره) با اشاره به وظیفه انسان ها در برابر ظلم ظالمان، افزود: انسان به عنوان اشرف مخلوقات و گل سرسبد هستی نبایداین جنایات را ببیند و سکوت کند.

وی با اشاره به عمق ماجرای دردناک مظلومیت مردم بی دفاع غزه، تصریح کرد: این که یک جمع، نظام، گروه زن و کودکان در منازعات سیاسی نقش ندارند و از سوی رژیم غاصب مورد تعرض هستند و هر لحظه به جمعیت کشته شدگان آنها اضافه می شود از سوی فطرت انسانی محکوم است.

آیت الله رجبی با تاکید به محکومیت جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، عنوان کرد: اگر کسی که ذره ای از فطرت انسانی بهره ببرد این جنایات را تحمل نمی کند، زیرا از نظر منطق وحیانی و الهی نیز این جنایات محکوم است.

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) با تاکید به رسالت انبیا و ائمه معصومین(ع)، گفت: ائمه الهی و معصومین(ع) همه برای احقاق، برای مقابله با ظلم و دفاع از حق مظلومان جوامع خواه مسلمان و غیر مسلمان آمده اند.

وی با بیان دیدگاه اسلام و قرآن درباره دفاع از مظلومان، گفت: در آیات الهی قرآن با قاطعیت تصریح شده است که اگر مظلومی در جامعه ندای دادخواهی سر داد بر همه واجب است که از او حمایت کنند و با ظالم قاطعانه برخورد کنند.

آیت الله رجبی با اشاره به کلام رسول اکرم(ص) درباره دفاع از مظلوم، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند، هرکسی بشنود که فردی فریاد می زند و ندای کمک خواهی سر داده است و حمایت نکند مسلمان نیست، البته در این روایت تاکید شده است اگر انسانی مظلوم باشد نه مسلمان، پس همه دربرابر مظلومان خواه مسلمان و خواه غیر مسلمان وظیفه دارند.

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به هدف انقلاب اسلامی، افزود: بزرگترین مسئولیت انقلاب اسلامی دفاع از مظلوم در برابر ظالمان و برچیدن اساس ظلم و جور است، بنابراین دفاع از حق مردم مظلوم فلسطین نیز از وظایف اصلی ملت ایران است.

وی با اشاره به منافع سیاسی حمایت از مردم غزه برای ایران، تصریح کرد: اسرائیل در پی نابودی ادیان آسمانی است و برای تحقق اهدافش نیز داعش را به وجود آور ه است، بنابراین وظیفه همه مردم حمایت از غزه و تلاش برای نابودی اسرائیل است.

آیت الله رجبی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب بر همه واجب است که نیازهای مهم مردم بی دفاع غزه را برطرف کنند، به ویژه نیازهایی که در زمینه سلاح و دفاع است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd5j0x.yt0kx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما