چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 21957
معاون پژوهشی مدرسه اسلامی هنر قم:

فیلم آژانس شیشیه‌ای یک نمونه کامل از هنر انقلاب اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهشی مدرسه اسلامی هنر قم گفت: کشیدن خط‌های سفید در خیابان و رد شدن حاج کاظم و رد پاهای نامنظم او کاملاً موقعیت را نشان می‌دهد و این فیلم یکی از آثار برجسته در حوزه هنر انقلاب اسلامی است که باید به آن توجه کنیم.
فیلم آژانس شیشیه‌ای یک نمونه کامل از هنر انقلاب اسلامی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین مهدی همازاده پیش از ظهر امروز در نشست علمی و میزگرد تخصصی «هنر انقلاب اسلامی ، رسالت و چالش‌ها» طول سال های اخیر به هنر انقلاب اسلامی توجه چندانی نکرده ایم ظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی در میان موضوعت بسیار دیگری که مطرح شده است بسیار تنها بوده است.

وی با شاره به اینکه هنر انقلاب اسلامی با هنر اسلامی تفاوت های بسیار ظریفی دارد تصریح کرد: هنر اسلامی از نمادهای جاودانه فارغ از مکان و زمان بهره می‌گیرد ولی هنر انقلاب اسلامی ناظر به حوادث و ماجراها در قید حیات است.

معاون پژوهشی مدرسه اسلامی هنر قم با اشاره به اینکه در هنر انقلاب اسلامی زمانبندنی ناظر بر محتوا و رمزها است تصریح کرد: باید دید هنر انقلاب اسلامی که راجع به ماجراهای جزیی است چگونه می‌خواهد در مورد مسائل کلی صحبت کند و در این میان نباید از تاثیرات بسیار زیاد شهید آوینی در هنر انقلاب اسلامی غافل بود.

وی با اشاره ه اینکه شهید آوینی اعتقاد داشت که رمان نویسی را هرگز نمی‌توان با اسطوره پردازی و یا حتی قصه پردازی انسان‌ها در قصه‌ها مقایسه کرد عنوان کرد: نباید در هنر انقلاب اسلامی دچار شعار زدگی بشویم بلکه باید بتوانیم شخصیت واقعی را نمایش دهیم.

وی با اشاره به انتهای فیلم آژانس شیشه‌ای افزود: کشیدن خط‌های سفید در خیابان و رد شدن حاج کاظم و رد پاهای نامنظم او کاملاً موقعیت را نشان می‌دهد و ما می توانیم در تمامی موضوعات وارد مسائل جزئی نشویم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd5n0x.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما