سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 46437
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر موسسه سیمای عقیق نور:

مسؤولان فعالیت‌های اجتماع محور را به مردم واگذار کنند

قم نيوز : قم نیوز: دبیر موسسه سیمای عقیق نور با بیان اینکه مسؤولان استانی باید فعالیت‌های اجتماع محور را به مردم و موسسات فرهنگی واگذار کنند، گفت: شبکه‌سازی فعالیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد که توسط رهبری مورد تاکید قرار گرفته است می‌تواند پیشرفت‌های مطلوبی برای استان به دنبال داشته باشد.
مسؤولان فعالیت‌های اجتماع محور را به مردم واگذار کنند
به گزارش قم نیوز، علیرضا امیدواریان دوشنبه شب در سومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه موسسه سیمای عقیق نور در حوزه‌های مختلف فرهنگی عملکرد مطلوبی داشته است، اظهار کرد: برگزاری جشن همبستگی به منظور تجلیل از خیرین حوزه ازدواج، فرهنگ‌سازی ترویج ازدواج با محوریت رسانه‌ها، برگزاری جشنواره هلهله فرشته‌ها و افتتاح مرکز تخصصی مشاوره خانواده با مشارکت سازمان بهزیستی بخشی از اقدامات انجام شده در این موسسه است.

وی از برگزاری جلسات مشاوره تخصصی خانواده به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق یاد کرد و افزود:‌ برپایی کارگاه‌های تخصصی ویژه زوج‌های جوان، ایجاد مرکز تسهیل ازدواج و تلاش برای ارتقای سطح فرهنگی و اقتصادی خانواده‌ها در مناطق محروم از دستاوردهای موسسه فرهنگی سیمای عقیق نور است.

دبیر موسسه سیمای عقیق نور با بیان اینکه مسؤولان استانی باید فعالیت‌های اجتماع محور را به مردم و موسسات فرهنگی واگذار کنند، تصریح کرد: شبکه‌سازی فعالیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد که توسط رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته است می‌تواند پیشرفت‌های مطلوبی برای استان به دنبال داشته باشد.

وی به تشکیل مجمع خیرین حوزه ازدواج با محوریت اداره‌کل ورزش وجوانان استان قم اشاره کرد و گفت: اگر این اقدام در دستور کار دیگر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد می‌توانیم در راستای تسهیل ازدواج به نتایج مطلوب‌تری برسیم.

امیدواریان با تاکید بر اینکه شبکه‌سازی فعالیت‌های مردمی سبب جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و مدیریت هزینه‌ها می‌شود، مطرح کرد: با منسجم‌سازی حرکت‌ها می‌توانیم به زوج‌های جوان بیشتری کمک‌رسانی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش برای تحکیم بنیان خانواده‌ها با محوریت هیأت اندیشه‌ورزی که تشکیل داده‌ایم، اقدامات بسیاری انجام شده است.

عضو هیأت مدیره بنیاد خیریه یا زهرا(س) از استقبال مطلوب زوج‌های جوان نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی تحکیم بنیان خانواده یاد کرد و ادامه داد: با توجه به این استقبال پرشور دوره‌های آموزش تکمیلی برای سال آینده دنبال می‌شود.

وی از آگاهی به عنوان لازمه تحقق زندگی پایدار نام برد و عنوان کرد:‌ با توجه به اینکه زوج‌های کمیته امداد امام خمینی آموزش‌های پیش از ازدواج را سپری می‌کنند کمتر با مشکل طلاق روبه رو هستند.

امیدواریان با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد بازوی قوی برای استان در عرصه فرهنگی هستند، اظهار کرد: مشارکت دستگاه‌های اجرایی در افزایش فعالیت خیرین بسیار موثر است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین مردمی در راستای تسهیل شرایط ازدواج برای جوانان تاکید کرد و گفت: فعالین فرهنگی و نیکوکار باید در سطح استان شناسایی شوند و در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوانند حرکت‌های موثر و چشمگیری را در سطح استان رقم بزنند.

امیدواریان با تاکید بر اینکه مجموعه‌های مختلف فرهنگی از جمله خانه پرواز، سیمای عقیق نور و منتظران منتظر برای حرکت منسجم مردمی در حوزه ازدواج پیشگام هستند، تصریح کرد: این حرکت با حمایت مسؤولان استان می‌تواند دغدغه‌های اصلی بسیاری از جوانان را رفع کند.

دبیر موسسه سیمای عقیق نور اجرای طرح زندگی پایدار را یکی از نیازهای ضروری استان برشمرد و ادامه داد: تاکنون برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله کمیته امداد امام خمینی و اداره‌کل ورزش و جوانان استان همکاری مطلوبی با موسسات مردم نهاد داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهر قم ظرفیت‌های فرهنگی و دینی بسیاری را به خود اختصاص داده است، عنان کرد: بسیاری از موسسات مردمی به صورت ناشناس و بدون پوشش رسانه‌ای در سطح استان برای بهره‌برداری از ظرفیت‌ها در حال تلاش هستند به همین علت از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد حمایت قرار نگرفته‌اند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcd5o0o.yt09s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما