سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب : 36447
آیت‌الله مسعودی خمینی:

همایش «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز» اقدامی ارزنده در معرفی اسلام ناب است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برگزاری همایش «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت علمای جهان اسلام» اقدامی ارزنده در معرفی اسلام ناب است.
همایش «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز» اقدامی ارزنده در معرفی اسلام ناب است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی با اشاره به برگزاری این همایش بین‌المللی اظهار کرد: داعشی‌ها و تکفیری‌ها با جنایات فراوانی به میدان مقابله با اسلام ناب آمده‌اند، بنابراین باید برای مردم جهان این مطلب را تبیین کنیم که اسلام آن چیزی نیست که تکفیری‌ها نشان دادند، اسلام یک نفر را بدون جرم مجازات نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این جنایتکاران کارهایی انجام می‌دهند که افراد از انسان بودن آنها تعجب می‌کند، وظیفه ما در چنین شرایطی این است که هر اندازه در توان داریم، برای روشن‌سازی افکار مردم تلاش کرده و بیان کنیم مسلمان واقعی آدمکش و جنایتکار نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت برگزاری چنین همایش‌هایی گفت: روشنگری نسبت به واقعیات در جهان اسلام بسیار مناسب و موثر است و یکی از راه‌هایی تحقق این امر برگزاری چنین همایش‌هایی است؛ پیروان اسلام ناب، هیچگاه دست به اسلحه نمی‌برند، شروع‌کننده جنگ نیستند و به مکانی دیگر حمله نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام ما اسلام ناب محمدی است، باید به جهانیان این مطالب و مسائل را با همایش‌ها، کتاب‌ها و سخنرانی‌ها، مسائل علمی و اخلاقی، قرآنی و تفسیری بیان کرده و همه مردم را آگاه کنیم، امیدواریم همایش خطر جریان‌های تکفیری نیز گوشه‌ای از این مطالب را برای مردم گوشزد کند.

مسعودی خمینی با اشاره به تاثیر نامه رهبر معظم انقلاب گفت: این نامه در بین جوانان بسیار موثر بوده و البته راهکار نیز همین است که باید کتاب‌های این حوزه را در اختیار جوانان بگذاریم و کتابخانه‌های خارج و داخل باید کتاب‌هایی با این موضع را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه تکفیری‌ها در سستی و زبونی واقع شده‌اند، گفت: مردم واقعیت را فهمیدند، البته باید در نظر داشت القای فرهنگ مشکل است، فرهنگ اصیل و سالم باید به تدریج جای خود را باز کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcd5o0s.yt09o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما