سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 38247
منبع : روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم
معاون امور عمرانی استاندار قم:

غفلت از سیما و هویت شهری شهرها را تهدید می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: امروز ما با پدیده مغفول ماندن منظر و هویت شهری مواجه هستیم که این امر آینده شهرهای ما را تهدید می‌کند و مهندسان معمار باید این موضوع را به عنوان یک مطالبه تخصصی دنبال کنند.
غفلت از سیما و هویت شهری شهرها را تهدید می‌کند
به گزارش قم نیوز، محسن بهشتی در نشست تخصصی گروه معماری که به مناسبت بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار با حضور مهندسان رشته معماری عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد اظهار کرد: در تاریخ معاصر ما اخلاق حرفه‌ای همواره مورد توجه معماران، مهندسان و متخصصان بوده است که امیدواریم امروز نیز جامعه مهندسی کشور در همان مسیر گام بردارد.

وی با تقدیر از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در برگزاری نشست تخصصی گروه معماری، ابراز کرد: امیدواریم این نشست‌ها برای سایر گروه‌های تخصصی نیز برگزار شود.

معاون امور عمرانی استاندار قم با اشاره به نوع معماری شهرها در گذشته بیان کرد: در معماری شهرها در گذشته نوعی سازگاری در محیط‌های شهری دیده می‌شد که این امر در حقیقت حیات اجتماعی و هویت مکانی شهروندان را نشان می‌داد.

بهشتی افزود: در گذشته محله‌ها به گونه‌ای بود که انسجام بین مردم را بیشتر می‌کرد و مردم نیز به محله‌های خود تعلق خاطر داشتند و همین امر موجب صیانت مردم از محل زندگی شان می‌شد که امروز نیز باید سازگاری در توسعه‌های شهری لحاظ شود.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی دستاوردهای مهمی در حوزه معماری نداشتیم و تنها در آثاری  به صورت موردی حرفی برای گفتن داریم افزود: امروز ما با پدیده مغفول ماندن منظر و هویت شهری مواجه هستیم که این امر آینده شهرهای ما را تهدید می‌کند و مهندسان معمار باید این موضوع را به عنوان یک مطالبه تخصصی دنبال کنند.

بهشتی ادامه داد: برخی از پروژه‌های شهری در قم وصله‌های ناجوری برای شهر هستند و امروز چاره‌ای جز تکمیل این پروژه‌ها نداریم.

معاون امور عمرانی استاندار قم در ادامه با بیان اینکه برای پروژه بلوار پیامبر اعظم(ص) زحمات زیادی کشیده شده و طرح خوبی  برای آن آماده شده است افزود: از معماران شهر قم درخواست می‌شود روی این طرح به صورت یکپارچه کار کنند.

بهشتی بیان کرد: امروز منظر شهری خوبی نداریم و دلیل عمده آن این است که در حوزه ارتباط معماری و شهرسازی دقت لازم نشده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd5x0s.yt0jo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما