شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : 50027
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت مدیره مرکز خدمات:

فضای مجازی استعدادهای جوانان را از بین می‌برد

مطالعه رمز مقابله با فضای مجازی است
قم نيوز : قم نيوز: حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با اشاره به اینکه بسیاری از استعدادهای فرزندان ما تحت تأثیر فضای مجازی از بین می‌رود گفت: آشنایی با کتاب یکی از رموز موفقیت است و فرزندان ما باید با مدیریت فضای مجازی و با مطالعه، استعدادهای خود را شناخته و آنها را بروز دهند.
فضای مجازی استعدادهای جوانان را از بین می‌برد/ مطالعه رمز مقابله با فضای مجازی است
فضای مجازی استعدادهای جوانان را از بین می‌برد/ مطالعه رمز مقابله با فضای مجازی است
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در ضیافت افطاری خانواده روحانیون مرحوم استان قم که در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا و با حضور 1000 نفر برگزار شد گفت: برگزاری چنین جلساتی به منظور تکریم خانواده روحانیون بسیار ارزشمند است و باید از مسئولان مرکز خدمات قدردانی کرد.


وی در ادامه به نامه امیرالمؤمنین(ع) به عثمان بن حنیف از کارگزاران خود در بصره اشاره کرد و افزود: امام علی(ع) در بخشی از این نامه می‌فرمایند آگاه باشید درختان بیابانی که با تندبادها، گردبادها و ناملایمات دست و پنجه نرم کرده و نور سوزان خورشید را تحمل کرده‌اند آتششان پایدارتر است اما درختانی که این سختی‌ها را نکشیده‌اند سست هستند و پوستشان نازک‌تر است.


عضو هیئت‌مدیره مرکز خدمات تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) به شیعیانشان و به همه مردم درس می‌دهند که سختی‌ها زمینه رشد و شکوفایی فرد، خانواده و یک ملت خواهد شد.


وی با بیان اینکه اگر خداوند نعمتی را از کسی گرفته شود آن فقدان ممکن است موجب رشد او شود گفت: فقدان پدر برای خانواده سخت است اما این فقدان، مادر آن خانواده را شیرزنی می‌کند که نه تنها نقش مادری‌اش را به خوبی انجام می‌دهد بلکه هنر پدری کردن هم پیدا می‌کند.


حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان عنوان کرد: در خانواده‌هایی که پدر خانواده دیگر حضور ندارد این فقدان موجب می‌شود که فرزندان این خانواده اتکای به نفس بالایی داشته باشند و در آینده موفق باشند.


وی ابراز داشت: در دوران ما، امام خمینی(ره) که متحول کننده یک جامعه بودند، علامه طباطبایی که تفسیر المیزان ایشان افتخار شیعه است و شهید صدر که یک استاد و متفکر بی‌نظیر بودند در کودکی فقدان پدر را احساس کرده بودند.


عضو هیئت مدیره مرکز خدمات با بیان اینکه گاهی تقدیر خداوند این است که بر اثر اتفاقی استعدادهای انسان بروز کند، گفت: ما باید به این استعدادهای نهفته و به داشته‌هایمان توجه کرده و آنها را بشناسیم تا بتوانیم برای جامعه افتخارآفرین باشیم.


وی با اشاره به اینکه بسیاری از استعدادهای فرزندان ما تحت تأثیر فضای مجازی از بین می‌رود افزود: آشنایی با کتاب یکی از رموز موفقیت است و فرزندان ما باید با مدیریت فضای مجازی و با مطالعه، استعدادهای خود را شناخته و آنها را بروز دهند.


حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تصریح کرد: امروز نسل جوان ما با کتاب قهر کرده است و گاهی در کتابخانه دانشگاه‌ها می‌بینیم که تنها یک یا دو نفر مشغول مطالعه هستند که برای جامعه بسیار بد است.


وی خطاب به فرزندان روحانیون مرحوم گفت: شما سر سفره امام زمان(عج) بزرگ شده‌اید و اگر پدر شما رفته است سنگر آنها محفوظ است و از شما انتظار است که این سنگر را حفظ کنید.


عضو هیئت مدیره مرکز خدمات گفت: در فرهنگ و پیشینه ما، خانواده یک روحانی را مانند خود روحانی می‌نگرند و اخلاق و منش روحانیت را از تمام خانواده انتظار دارند.


وی بیان کرد: مسجد سنگر پدر شماست و شما باید این سنگر را حفظ کرده و با آن ارتباط داشته باشید.


حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با بیان اینکه حضور جوانان در مسجد آنها را بیمه می‌کند گفت: حضور شما در مسجد باید به صورت فعال باشد و به عنوان فرزند روحانی باید در مسجد محور باشید.


وی با اشاره به اینکه خواندن قرآن برکت زندگی را افزایش می‌دهد افزود: با خداوند ارتباط داشته و هر روز کتاب خداوند را بخوانید و مطمئن باشید که به موفقیت شما کمک خواهد کرد.


عضو هیئت مدیره مرکز خدمات بیان کرد: شما به عنوان یک فرزند روحانی باید پرچم‌دار حفظ سنگر حجاب در جامعه باشید و از چادر به‌عنوان پرچم مدافع حیا و عصمت فاطمی حفاظت کنید.
 

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd5z0k.yt0zx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما