سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : 30047
آیت الله ممدوحی:

بحران پیری استعداد مقاومت ملت را متزلزل می کند

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بحران پیری استعداد مقاومت را نابود می کند بر ضرورت فرهنگ سازی صحیح در زمینه تکثیر نسل تأکید کرد و گفت:همواره نیروی کشور باید متشکل از جوانان باشد چنانچه تا کنون این گونه بوده است.
بحران پیری استعداد مقاومت ملت را متزلزل می کند
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه ازدیاد نسل بر ضرورت فرهنگ سازی برای مقابله با تحدید نسل تأکید کرد و گفت: آن چه که سابقا در ذهن مردم تحت عنوان فرزند کمتر زندگی بهتر وجود داشته باشد منسوخ شود و از بین برود.

وی افزود: اگر خانواده ای یک فرزند داشته باشد و بعد از مدتی والدین این فرزند از دنیا بروند، این فرزند به تنهایی زندگی سختی را باید متحمل شود؛ چنین فرزندی نه خواهر و نه برادر دارد از همین رو در زمینه اجتماعی دچار آسیب شده و بسیاری از توانایی های خود را از دست می دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بهترین راه برای آینده فرزندان داشتن خواهر و بردارهای بسیار است، اظهار داشت: اگر فرزندی دارای خواهر وبرادر باشد در زمینه های گوناگونی می تواند پیشرفت کند و زندگی شیرینی داشته باشد.

وی با اشاره به این که زندگی انفرادی شرایط سختی را برای انسان ها رقم می زند، خاطرنشان کرد: مردم جمهوری اسلامی ایران بدانند که اسرائیلی ها در صدد تکثیر و ازدیاد نسل بر آمده اند و مردم جامعه خود را به این کار تشویق می کنند.

آیت الله ممدوحی با بیان این که بحران پیری استعداد مقاومت را نابود می کند، گفت: اگر جوانان در جامعه حضور داشته باشند استعداد مقاومت نابود شده و کشورهای ضربه های بسیاری می خورد؛ همواره نیروی کشور باید متشکل از جوانان باشد چنانچه تا کنون این گونه بوده است.

وی عنوان کرد: بحران پیری زمینه ضربه خوردن و آسیب دیدن کشور را فراهم می کند؛ روحانیان وظیفه دارند که در این مسأله مهم روشنگری کنند همچنین دولت نیز با فرهنگ سازی زمینه را برای تغییرات فراهم سازد، خوشبختانه تاکنون تغییراتی مشاهده شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcd5z0s.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما