شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : 20057
سرپرست مدیریت راهداری قم:

جاده‌های استان قم به مناسبت عید نوروز پاکسازی می‌شوند

قم نيوز : قم نيوز: سرپرست مدیریت راهداری استان قم از عملیات گسترده پاکسازی و رفع انسداد پل‌های آبرو در محورهای مواصلاتی جاده‌ای استان قم خبر داد.
جاده‌های استان قم به مناسبت عید نوروز پاکسازی می‌شوند
به گزارش قم نيوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، اکبر سلیمیان گستردگی عملیات پاکسازی و رفع انسداد پل‌های آبرو محورهای جاده‌ای استان قم را به خانه تکانی نوروزی شبیه دانست و اظهار کرد: با توجه به بارش‌های سنگین برف در ماه‌های گذشته که نمک‌پاشی گسترده‌ای را در پی داشت و سبب تجمیع حجم زیادی ماسه در شانه راه‌ها، کناره نیوجرسی‌‌ها، شانه‌های جاده‌ها شد، حوزه راهداری اقدام به پاکسازی گسترده آن‌ها کرده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که بعضی دهانه پل‌های آبرو (خصوصاً در ابتدای محور قم سلفچگان) به دلیل تجمیع گل و لای مسدود شده، عملیات لایروبی این پل‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست مدیریت راهداری استان قم تعداد عوامل انسانی در عملیات وسیع پاکسازی محوری را بیش از ۷۰ راهدار عنوان کرد و افزود: چندین دستگاه خودرو و همچنین ادوات خاص پاکسازی (باب گت) و دیگر لوازمات جانبی به این امر اختصاص یافته است.

وی تعداد اکیپ‌های رفع انسداد پل‌های آبرو را نیز چهار اکیپ در قالب سه نفر نیروی انسانی و یک خودروی سبک و ادوات جانبی برشمرد و گفت: با توجه به حجم زیاد تجمیع شده گل و لای در دهانه این پل‌ها مجبور به استفاده از افراد مغنی حفار در خارج از اداره شده‌ایم.

سلیمیان درباره مشکلات پاکسازی محورهای جاده‌ای استان قم گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از ماسه و غبار در میانه جزیره وسط آزادراه قم تهران جمع شده است، پاکسازی آن تنها توسط نیروی انسانی امکان‌پذیر است که با توجه به طول ۶۵ کیلومتر از آزادراه که در حوزه این اداره کل است، بخش زیادی از امکانات این حوزه را به خود اختصاص داده است.

وی با آرزوی گذراندن تعطیلات نوروزی بدون حادثه برای تمام مسافران، از آنان درخواست کرد که در عین رعایت تمام مقررات جاده‌ای نسبت به تمیز نگه‌داشتن جاده و حریم آن کوشا باشند.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcd5z0x.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما