شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : 26736

تحصیل 11 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه پیام نور قم تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه را 11 هزار و 642 نفر عنوان کرد و گفت: این دانشگاه از نظر تعداد دانشجو در رتبه نخست استان قرار دارد.
تحصیل 11 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور قم
به گزارش قم نیوز، علیرضا آقایوسفی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: دانشگاه پیام نور از سال ۷۳ فعالیت خود را در قم آغاز کرد و امروز این دانشگاه از نظر تعداد دانشجو بزرگترین دانشگاه استان قم به شمار می‌رود.

وی تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه پیام نور قم را ۱۱ هزار و ۶۴۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار و ۲۵۲ نفر از این دانشجویان در مقطع کارشناسی، ۱۶۶ نفر در کارشناسی ناپیوسته، ۱۲۰۴ نفر در کارشناسی ارشد و ۲۰ نفر در مقطع دکترا مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور قم تعداد اساتید عضو هیئت علمی این دانشگاه را ۴۵ نفر ذکر کرد و افزود: همچنین ما از ۶۳۷ استاد مدعو استفاده می‌کنیم که از این تعداد ۱۹۷ نفر مرد و ۴۴۰ نفر زن هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور نخستین دانشگاهی است که در استان قم به ارائه رشته‌های فنی و مهندسی همت گمارد خاطرنشان کرد: در بین دانشگاه‌ها کمترین میزان شهریه از سوی دانشگاه پیام نور اخذ می‌شود و این در حالی است که در مقطع کارشناسی ۵۰ درصد کلاس‌ها برگزار می‌شود.

آقا یوسفی با اشاره به اینکه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا کلاس‌ها به صورت کامل برگزار می‌شود ادامه داد: در دانشگاه پیام نور مهارت دانشجویان در امر مطالعه تقویت شده و آمار پذیرفته شدگان این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بسیار بالا است.

وی با اشاره به فعالیت چهار واحد جعفریه، کهک، دستجرد و خلجستان زیر نظر دانشگاه پیام‌نور قم خاطرنشان کرد: در مرکز قم واقع در منطقه پردیسان دانشجویان رشته کارشناسی مشغول تحصیل هستند و در مرکز شاه سید علی نیز دانشجویان تحصیلات تکمیلی حضور دارند.

رئیس دانشگاه پیام نور قم با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی تصریح کرد: ما تلاش کرده‌ایم که مدیریت جهادی را در بخش فرهنگ پیاده‌سازی کرده و در همین راستا نقشه راه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه تدوین شده است که این نقشه راه از سوی دانشگاه پیام نور مرکز در اختیار دیگر استان‌ها نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd950x.yt09s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما