چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 52386
منبع : خبرگزاری فارس

شهردار قم: شهرداری ارگان کاریابی نیست

رفع مشکل بافت فرسوده نیازمند وحدت کلمه است
قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با تاکید بر اینکه رفع مشکل بافت فرسوده نیازمند وحدت کلمه است، گفت: اکنون بازار قم به خطر افتاده است به همین علت هر مجموعه باید به میزان توان در میدان حضور یابد نه اینکه فقط از شهرداری توقع حرکت در این میدان وجود داشته باشد.
شهردار قم: شهرداری ارگان کاریابی نیست
به گزارش قم نیوز، مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست بنیاد قم‌پژوهشی که با موضوع «بررسی وضعیت شهرداری قم در مقایسه با شهرداری‌های کلانشهرهای ایران» در سالن جلسات موسسه طلوع مهر قم برگزار شد، با بیان اینکه برخی از برنامه‌های شهرداری بلند مدت است، اظهار کرد: در مرحله نخست به دنبال پروژه‌هایی نیمه تمام بوده‌ایم که بتوانیم وضعیت عمرانی شهر را بهبود بخشیم که به لطف خداوند متعال 98 درصد این پروژه را به پایان رسانده‌ایم.

وی از بدهی‌های شهرداری به عنوان یکی از معضلات اصلی شهر نام برد و اضافه کرد: نزدیک به هزار و 600 میلیارد تومان بدهی بانکی و 390 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داشتیم اما توانستیم طی یک حرکت برنامه‌ریزی شده از افزایش مبالغ جلوگیری و در راستای کاهش آنها گام برداریم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه بخشی قابل توجهی از بدهی‌ها رفع شده است، تصریح کرد: با رفع 883 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها و 145 میلیارد تومان از بدهی‌های پیمانکاران و در مجموع هزار و 135 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری مستهلک شده است؛ 700 میلیارد تومان از ارگان‌های مختلف طلب داشته‌ایم که با هماهنگی‌های انجام شده توسط نمایندگان مجلس، استانداری و شورای اسلامی شهر توانستیم این طلب را وصول کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 در مرحله جدیدی قرار گرفته‌ایم، گفت: سال 94 با وجود برخی از نابسامانی‌ها وضعیت نامشخصی داشتیم اما اکنون افق‌های مشخصی روشن شده است.

سقائیان‌نژاد از تکمیل رمپ و لوپ تونل غدیر، پروژه تقاطع سه سطح شهدای عماریاسر و تقاطع مقداد یاد کرد و عنوان کرد: پروژه‌های عمرانی تکمیل می‌شود تا بتوانیم شریان‌های اصلی شهر قم را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه آزادسازی‌های منطقه چهار شهرداری قم امسال به صورت ویژه دنبال می‌شود، اظهار کرد: در منطقه 6 نیز آزادسازی‌ها تا پایان شهریور انجام می‌شود تا بتوانیم بلوار کشاورز را به بلوار طهرانی مقدم متصل کرده و در نتیجه عملیات عمرانی روگذر شهید بهشتی را آغاز کنیم تا مشکل منطقه سه را نیز رفع کنیم.

شهردار قم خاطرنشان کرد: فاز سوم ادامه بلوار زائر تا پردیسان در حال انجام است و در مورد بلوار شهید آوینی تا شهرک مهدیه مذاکرات لازم انجام می‌شود تا سه مسیر اصلی برای پردیسان اختصاص داده شود و مشکل ترافیک ورودی این منطقه رفع شود.

وی از شهر قائم به عنوان یکی از لکه‌های محرومیت شهر قم نام برد و گفت: با انجام بازگشایی‌های لازم می‌توانیم محرومیت‌زدایی را در این منطقه رقم بزنیم؛ شورای تصویب طرح‌ها و پروژه‌های مهم شهر قم تشکیل شده است تا هیچ فردی نتواند به تنهایی کاری را در دستور کار قرار دهد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به دیدار خود با اعضای دوره جدید شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: در این دیدار اعلام شد که برنامه مدونی برای شهر قم درنظر گرفته شده است که باید بر اساس منابع و درآمدها آن را دنبال کنیم و خارج از این برنامه تحمیل برخی از هزینه‌ها برای شهرداری مشکل‌ساز می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های عمرانی با توجه به وضعیت مالی شهرداری دنبال می‌شود، اظهار کرد: طرح‌ها و برنامه‌ها در مرحله نخست در شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ میدان امام خمینی(ره) در حال سپری کردن مراحل پایانی بوده و اکنون برای افتتاح آماده شده است.

شهردار قم از وضعیت رمپ و لوپ پل 9 دی یاد کرد و گفت: در مورد این پروژه‌ها نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا مسیر اصلی باز شود و مردم در تردد با مشکل خاصی مواجه نباشند.

وی احداث کمپینگهای زائر را از دیگر دستاوردهای شهرداری قم برشمرد و ادامه داد: اجرای طرح ایمنی پارک‌ها، ایجاد و تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی و گسترش فضاهای تفریحی و ورزشی از دیگر اقدامات شهرداری قم است؛ سال گذشته 350 هکتار به فضای سبز شهر قم اضافه شده است و در سال جاری نیز این میزان به فضاهای سبز اضافه می‌شود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه سال جدید احداث 14 مجموعه فرهنگی ورزشی در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته است، عنوان کرد: قم یکی از مراکز اصلی مروج فرهنگ دینی است اما تا کنون نتوانسته زیرساخت‌های فرهنگ شهروندی را در این شهر رقم بزنیم به همین علت تقویت محورها و زیرساخت‌های فرهنگی را به عنوان یک اولویت مهم دنبال کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از مجموعه‌های مذکور بیش از سه هزار متر وسعت دارد، گفت: پنج زمین در اختیار سپاه، یک زمین در اختیار کمیته امداد و هشت زمین نیز در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته است.

شهردار قم از تکمیل قراردادهای تله‌کابین و باغ پرندگان یاد کرد و افزود: با این پروژه‌ها علاوه بر افزایش رضایتمندی شهروندان می‌توانیم زائران بیشتری را در شهر قم جذب کنیم، امسال برای جذب توریست‌های خارجی نیز برنامه‌ریزی مطلوبی را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خط A مترو قم با 6 ایستگاه در سال 97 به پایان می‌رسد، تصریح کرد: قرارداد واگن‌های مترو شهر قم به پایان رسیده و فاینانس‌ها دنبال شده است که امیدواریم با آمدن واگن‌ها بتوانیم خط نخست مترو شهر قم را تکمیل کنیم.

سقائیان‌نژاد به نظر برخی افراد مبنی بر اتصال خط B به خط راه‌آهن یاد کرد و گفت: این خط باید پوششی برای حجم ترافیکی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بازار باشد؛ طول منوریل به 4.7 کیلومتر تبدیل شده چرا که هیچ مبنایی برای این خط حمل و نقل وجود نداشته است اما پیشنهاداتی در مورد آن مطرح شده که با هماهنگی استاندار قم پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تردید نیاز قم به فرودگاه در میان مسؤولان ملی برطرف شده است، مطرح کرد: قطار پرسرعت باید از زیر سطح شهر قم عبور کند چرا که این قطار در سطح روی شهر بافت شهر را مورد آسیب قرار می‌دهد به همین علت نشست‌های مختلفی را با حضور نمایندگان مجلس و مسؤولان ملی دنبال کرده‌ایم.

سقائیان‌نژاد از اجرای طرح‌های مختلف از جمله شهرک سلامت در شهر قم یاد کرد و افزود: برای پروژه حرم تا جمکران در شورای عالی شهرسازی با مشکلاتی مواجه شده‌ایم که امیدواریم با هماهنگی‌های انجام شده با وزارتخانه راه و شهرسازی این مشکلات نیز برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری از نیروهای توانمند در حوزه‌های مختلف شهری استفاده می‌کند، گفت: برای اینکه بنده در قم ماندگار باشم باید از ظرفیت نیروهای توانمند در عرصه‌های مختلف استفاده کنم به همین علت امیدواریم افراد اگر پیشنهاداتی دارند نسبت به ارائه آنها اقدام کنند؛ به دنبال این هستیم تا کادر قوی را در شهر قم داشته باشیم تا بتوانیم کارهای بزرگی را رقم بزنیم.

شهردار قم با بیان اینکه برنامه 1400 شهرداری قم به صورت ویژه دنبال می‌شود، تصریح کرد: روز شنبه چالشی در شهر قم به وقوع پیوست که دل همگان را آزرده کرده است اما آیا استمرار آشفتگی با وجود معضلات شهری را درست می‌دانیم؟ بسیاری از مشکلات نیز در حاشیه این معضلات درست می‌شود که باید به دنبال رفع آنها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری ارگان کاریابی نیست، گفت: دستگاه‌های دیگر هستند که باید در عرصه اشتغال‌زایی مشارکت داشته باشند؛ شهر باید از نظر معضلات شهری مشکلی نداشته باشد به همین علت جلسات مختلف را در دستور کار قرار داده‌ایم تا برخی از افرادی که مجبور به دست فروشی هستند را ساماندهی کنیم.

سقائیان‌نژاد از ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای شهرداری و استفاده از ضابطین قضایی در برخورد با متکدیان و سدمعبران یاد کرد و افزود: هر چند نوع کار خطاهایی را نیز به دنبال دارد اما امیدواریم به شیوه‌ای عمل کنیم که وانت‌بارها در پنج نقطه مورد نظر ساماندهی شوند و شهروندان نیز شکایتی از فعالیت آنها نداشته باشند

شهردار قم با بیان اینکه 11 هزار پرونده تخریب در شهرداری قم وجود دارد، اظهار کرد: هر چند انقلاب به نتایج بسیاری رسیده اما انقلاب اداری نکرده‌ایم و معضلات اداری بسیاری وجود دارد که این معضلات فسادها را ایجاد کرده است اما برخورد با فساد به صورت جدی دنبال می‌شود تا بتوانیم با افزایش الکترونیکی کردن ارائه خدمات جمعیت نیروهای انسانی را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه تعادل در چارچوب شهر قم مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: باید به شیوه‌ای عمل کنیم تا در حوزه‌های مختلف به مناطق مختلف شهر قم توجه داشته باشیم؛ شهرداری نمی‌تواند به تنهایی رسالت‌های مختلف شهری را دنبال کند بلکه دستگاه‌ها، رسانه‌ها و مردم باید مشارکت لازم داشته باشند تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه رفع مشکل بافت فرسوده نیازمند وحدت کلمه است، اظهار کرد: اکنون بازار قم به خطر افتاده است به همین علت هر مجموعه باید به میزان توان در میدان حضور یابد نه اینکه فقط از شهرداری توقع حرکت در این میدان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه هویت هر شهر در میراث فرهنگی آن نهفته است، گفت: اگر مسؤولان بتوانند در این حوزه برنامه‌های خود را عملیاتی کنند شهرداری نیز از این برنامه‌ها حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

شهردار قم از محدود کردن پارک سالاریه در دوره‌های مختلف یاد و خاطرنشان کرد: در پارک سالاریه اجازه تفکیک نمی‌دهیم و برخی از مجوزها را در مورد این پارک صادر نکرده تا مشکلات افزایش نداشته باشد؛ برای بوستان نجمه نیز با آستان مقدس حضرت معصومه(س) مذاکرات مطلوبی را انجام داده و به زودی شاهد حرکت‌های جدیدی در این بوستان شاهد خواهیم بود چرا که آستان مقدس نگاه مطلوبی نسبت به شهرداری داشته و شهرداری نیز با مجموعه‌های مختلف استان ارتباط مطلوبی را برقرار کرده است.

وی نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری را از دیگر اولویت‌های مورد نظر شهرداری برشمرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در راستای پیشرفت شهر قم گام‌های مطلوبی برداریم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcd9s0k.yt0xj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

عباس
با سلا م به فکر دستفروشها و چرخی فروشهاو وانت فروشیها هم باشید اکثر این افراد زحمت کش از کارخانجات و یا از شغل های اصلی خود دور مانده اندبه دلیل مشکلات اقتصادی دولت و ...