شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : 50036
منبع : خبرگزاری فارس
سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم:

استفاده از مواد آتش‌زا در نماهای ساختمانی قم ممنوع شد

قم نيوز : قم نيوز: سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم بر ممنوعیت استفاده از مواد آتش‌زا در نماهای ساختمانی سطح شهر از قبیل نماهای پلیمری، کامپوزیت آلمینیوم، نمای چوبی و شیشه و نظایر آن بدون داشتن استاندارد لازم تاکید کرد.
استفاده از مواد آتش‌زا در نماهای ساختمانی قم ممنوع شد
استفاده از مواد آتش‌زا در نماهای ساختمانی قم ممنوع شد
به گزارش قم نيوز، غلامرضا جانقربان امروز، با اشاره به ضوابط سیما و منظر شهری در قم اظهار کرد: با توجه به برخی اغتشاشاتی که در نماهای ساختمانی در شهر به وجود آمده نیاز است که الزامات قانونی بیشتری در خصوص موارد اجرایی سیما و منظر شهری و همچنین قوانین شورای عالی معماری و شهرسازی مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به ممنوعیت استفاده از مصالح اشتعال‌زا در نماهای ساختمانی تصریح کرد: در اطلاعیه‌ای به کلیه مهندسین ناظر، طراحان، مجریان، سازندگان مسکن و ساختمان و مالکین رعایت موارد مندرج در مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی و ضوابط سیما و منظر شهری را متذکر شده‌ایم.

سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: با توجه به مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران سال 87 و 91 و دستورالعمل و ضوابط سیمای شهری قم مصوب سال 93 و ضوابط و مقررات طرح تفصیلی شهر قم ممنوعیت‌هایی برای استفاده از برخی مصالح ساختمانی در نما ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این ممنوعیت‌ها ضوابط ایمنی در طراحی نما و در راستای اجرای ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نیز در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: این دستو‌رالعمل‌ها در راستای جلوگیری از بروز اتفاقات مشابه آتش‌سوزی‌های اخیر در شهر لندن و در سطح کشور به دلیل استفاده از مصالح و متریال های قابل اشتعال و غیر استاندارد و فاقد گواهینامه فنی است.

جانقربان با تاکید بر اینکه استفاده از نماهای پلیمری، کامپوزیت آلمینیوم، نمای چوبی و شیشه و نظایر آن  بدون داشتن استاندارد لازم در پروژه‌های ساختمانی ممنوع است، گفت: افراد فعال در صنعت ساختمان در استان قم موظف به استفاده از مصالح دارای استاندارد معتبر(در صورت وجود استاندارد ملی معتبر برای مصالح مورد نظر) و اخذ گواهینامه فنی طبقه بندی واکنش در برابر آتش سوزی از مرکز تحقیقات راه و اداره کل راه و شهرسازی هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9z0k.yt0zs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما