چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 29076
پناهیان در مسجد مقدس جمکران:

۴ سال آینده سخت‌ترین دوران برای رژیم صهیونیستی است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه و دانشگاه گفت: نصرت الهی در پیروزی انقلاب اسلامی ‌و نبردهای سه دهه اخیر منطقه به وضوح دیده شده است، برهمین اساس نخست وزیر اسرائیل اخیرا پیش بینی کرده در چهار سال آینده سخت‌ترین دوران برای رژیم اسرائیل رقم می‌خورد.
۴ سال آینده سخت‌ترین دوران برای رژیم صهیونیستی است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در دومین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی مهدویت با موضوع «انقلاب اسلامی و ظهور» که در این مکان مقدس برگزار شد، اظهارداشت: امید بر سه پایه علاقه، علم و عقیده شکل می‌گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه امید براساس علاقه را زودگذر، افق امید براساس علم به جهت محدودیت عقل بشر را کوتاه و امید بر اساس عقیده به جهت بهره‌مندی از آیات و روایات را محکم و واقعی توصیف کرد و افزود: امید براساس ایمان و عقیده مغایر با امید براساس علم نیست بلکه مکمل هم هستند.

وی تصریح کرد: ایمان و عقیده امید براساس علم را تقویت می‌کند بنابراین امام خمینی(ره) سرشار از امید بر اساس توکل به خدا بودند.

کار‌شناس مذهبی درون مایه انتظار را امید دانست و عنوان کرد: یکی از شیوه‌های تربیتی اهل بیت (ع) ایجاد امید در شیعیان و توصیه به صبر بوده ‌که هر چند ممکن است این، کار سختی باشد ولی بی‌شک آسیب‌های ناشی از ناامیدی بسار بیشتر از امید طولانی مدت است.

پناهیان با اشاره به فراز ی از دعای عهد تصریح کرد: کافران فرج امام زمان ‌را بعید و دور می‌بینند اما ما چون ایشان را دوست و به روایات ایمان داریم و بر اساس عقلمان درستی و تحقق روایات را محاسبه می‌کنیم امید داریم که ظهور امام زمان (عج) نزدیک است که در واقع امید ما براساس عقیده و باور به نصرت الهی است.

وی همدلی ایجاد شده در بین مؤمنین را در طول تاریخ بی‌نظیر دانست و گفت: همدلی که در بین جوامع مؤمنین ایجاد شده مانند ایام اربعین در کربلا و اجتماع هفتگی منتظران و مشتاقان امام عصر (عج) در مسجد مقدس جمکران ما را به نزدیکی ایام فرج امیدوار‌تر می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «مستضعفان که اکثریت قاطع جهان را تشکیل می‌دهند مطمئن باشند که وعده حق تعالی نزدیک است و ستاره نحس مستکبران رو به زوال و افول است.»

وی افزود: نصرت الهی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نبردهای سه دهه اخیر منطقه به وضوح دیده شده است و نیروهای مؤمنین با توکل و اعتقاد به خدا توانستند در برابر کفار و مستکبرین مقاومت کنند و آن‌ها را به زانو درآورند، بر همین اساس نخست وزیر اسرائیل اخیرا پیش بینی کرده در چهار سال آینده سخت‌ترین دوران برای رژیم اسرائیل رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcd9z0x.yt0n56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما