جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : 22046

نگاه‌مان در حوزه فرهنگ نباید "تهدیدمحور" باشد

قم نيوز : قم نیوز: یک فعال فرهنگی گفت: برخی از کسانی که امروز صرفا در موضوع فرهنگ، نگاه همراه با تهدیدات فرهنگی دارند، فعال فرهنگی نیستند بلکه علاف فرهنگی هستند.
نگاه‌مان در حوزه فرهنگ نباید "تهدیدمحور" باشد
به گزارش قم نیوز و به نقل ستاد خبری اجلاس ملی اصحاب عشق، وحید جلیلی فعال فرهنگی صبح امروز جمعه در روز دوم اجلاس اصحاب عشق و در جلسه هم اندیشی "بایسته ها و الزامات توسعه فعالیت های فرهنگی جوانان مومن و انقلابی" اظهار کرد: امروز فعال فرهنگی باید مهمات خودی که در عرصه تاریخ انقلاب و فرهنگ موجود است را به خوبی بشناسند.

وی با اشاره به اینکه برای صحبتهایش تیتر فرصت محوری را به جای تهدید محوری را انتخاب کرده است، افزود: برخی از کسانی که امروز صرفا در موضوع فرهنگ، نگاه همراه با تهدیدات فرهنگی دارند، فعال فرهنگی نیستند بلکه علاف فرهنگی هستند. در مساله فرهنگی و نگاه به محصولات فرهنگی لازم است که با نگاهی فرصت محور توجه کنیم.

این فعال حوزه فرهنگ تصریح کرد: اینکه در مسائل فرهنگی به صورت تهدید محور نگاه می کنیم به خاطراین است که بیشتر کسانی که دراین حوزه فعالیت می کنند، معمولا نگاهشان تهدید محوراست شاید در مساله امنیتی نگاه تهدید محور درست باشد ولی در مسائل فرهنگی این نگاه درست نیست. مطمئنا باید نیروی فرهنگی، تهدید شناس باشد ولی نباید با نگاه تهدید محور به موضوع فرهنگ نگاه شود لذا اولین ویژگی فعال فرهنگی باید فرصت محوری باشد.

جلیلی اضافه کرد: امروز فعال فرهنگی باید مهمات خودی که در عرصه تاریخ انقلاب و فرهنگ وجود دارد را بشناسند. کسانی که در حوزه فرهنگی فعالیت دارند، باید قبل از اینکه موضوعاتی مثل شیطان پرستی را بشناسند باید فرصت‌های محیط فرهنگی خود را بشناسند.

وی با اشاره به اینکه هر شهری می تواند در مناسبت‌های منطقه خود نشانه گذاری کند، اضافه کرد: در شهر اصفهان یک کار خوبی که صورت گرفته و آن اینکه روزی که بیشترین شهید در این شهر تشییع شده است را به عنوان روز خاص این شهر نشانه گذاری کردند و مراسمی را هم برگزار می کنند.

وی ادامه داد: روز ۲۱ تیرماه در دوره رضاخان مردم مشهد برای اعتراض به کلاه پهلوی تجمع کرده بودند که صدها نفر به خاطر این تجمع بدست رضا خان تجدد طلب، کشته شدند. ما یک چنین روزی را برای تاریخ این شهر داریم ولی خود مردم مشهد هم این را نمی دانند.

وحید جلیلی درادامه ضمن اشاره به مثال‌های فرهنگی که می توان به عنوان یک فرصت فرهنگی نگاه کرد، ادامه داد: افراد مستقل فرهنگی باید در هر مسجدی به صورت فعال کار فرهنگی کنند. وقتی ما از محصولات فرهنگی خود به صورت یک عنصر فرصت محور توجه نکنیم به این مساله دچار می شویم که محصولات فرهنگی را از بیرون وارد کنیم.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcd9z0x.yt0xo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما