شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 15701
شهردار منطقه یک قم:

منطقه یک بالاترین میزان تملک در قم را داراست

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه یک قم با اشاره به اینکه بیشترین تملکات منطقه یک مربوط به 15 پروژه عمده است گفت: منطقه یک بیشترین اعتبارات تملک در قم را هزینه کرده است.
منطقه یک بالاترین میزان تملک در قم را داراست
 به گزارش قم نیوز، اکبر قلیچ با اشاره به اینکه منطقه یک قم دومین منطقه از نظر سکونت جمعیت است ابراز داشت: 141 هزار نفر از جمعیت قم در مساحتی بالغ بر یک هزار و 422 هکتار ساکن هستند که از این میزان حدود 539 هکتار منطقه در بافت فرسوده قرار دارد.
 
وی ادامه داد: با عنایات حضرت معصومه (س) اقدامات خوبی برای احیای بافت فرسوده در این منطقه انجام شده است ولی اصلاح کامل آن نیازمند اهتمام جدی و ویژه مسئولین است.
 
شهردار منطقه یک قم با بیان اینکه بیشترین اعتبارات تملک در این منطقه  هزینه می‌شود ابراز داشت: پروژه‌های عمرانی، شهرسازی و فضای سبز بزرگی در این منطقه در حال اجرا است که به عنوان نمونه می‌توان به پروژه‌هایی همچون خیابان 55 متری فردوس، تقاطع غیر هم سطح 15 خرداد، توسعه خیابان رشید‌زاده، توسعه بیت النور، ایستگاه‌های مترو و بلوار شهید روحانی اشاره کرد.
 
قلیچ یکی از مشکلات پیش روی تملک در این منطقه را وجود املاکی با متراژهای پایین ذکر کرد و بیان داشت: بسیاری از ساکنین مناطقی که نیاز به تملک دارد از قشر کم‌بضاعت و آسیب‌پذیر هستند که این امر نیز باعث ایجاد هزینه‌های بیشتر برای شهرداری شده است.
 
وی ادامه داد: عمده تملکات منطقه یک مربوط به 15 پروژه است که از این تعداد پروژه هشت مورد آن به‌صورت کامل تملک شده و مابقی بالای 70 درصد پیشرفت داشته که ادامه آن با جدیت در دستور کار شهرداری قرار دارد.
 
شهردار منطقه یک قم در ادامه از اتمام عملیات اجرایی سطح صفر تونل غدیر خبر داد و گفت: تونل این تقاطع نیز جدول‌گذاری شده که به‌زودی تمام پروژه‌هایی که برای طول سال تعریف شده بود در شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید و مردم قم باردیگر طعم خوش خدمت را خواهند چشید.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcdf50f.yt0kz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما