جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 48741
منبع : خبرگزاری فارس
امام جمعه قم:

نباید شعور ملت به استهزا گرفته شود/ قطار مناظرات گاهی از ریل اصلی منحرف ‌شد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با اشاره به برخی سخنان بعد از انتخابات گفت: نباید شعور مردم را تحقیر کرد، گفتن این جمله که بر جنگ طلب‌ها و خشونت طلب‌ها پیروز شدیم، صحیح نیست، نباید شعور ملت به استهزا گرفته شود.
نباید شعور ملت به استهزا گرفته شود/ قطار مناظرات گاهی از ریل اصلی منحرف ‌شد
به گزارش قم نیوز، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد اظهار کرد: باید در زندگی ایمانی خود خط قرمزهایی داشته باشیم و کسی نباید از این خط قرمزها عبور کند؛ ایمان به خدا و برائت جستن از کفار یکی از این خط قرمزها است.

وی با بیان اینکه نمیدانیم چگونه است که برخی امروز برای منافقین دل می‌سوزانند تصریح کرد: خط مشی کلی در مکتب اسلام این است که احدی حق ندارد برای مشرکین و منافقین وساطت کند حتی اگر او از بستگان فرد باشد.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن روز آخر ماه شعبان و آغاز ماه مبارک رمضان بیان کرد: آخر ماه شعبان یکی از اوقات مهم برای سالک الی الله است، چرا که مومن به قصد حضور در ماه مبارک رمضان آماده شده و به دلیل قصورهایی که داشته‌ به درگاه الهی عذرخواهی می‌کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز فتح خرمشهر گفت: این روز به قدری مهم است که می‌توانیم تاریخ جنگ را با فتح خرمشهر به دو قسمت تقسیم کنیم. صدام با کمک و حمایت سران جهان کفر با اشغال خرمشهر فتح تهران و جداسازی خوزستان را دنبال می‌کرد هرچند با فتح خرمشهر او در تحقق این هدف شکست خورد.

سعیدی با بیان اینکه فتح خرمشهر نقطه عطفی در طول 200 سال جنگ‌های تحمیل شده به ایران بود، خاطرنشان کرد: جداسازی خوزستان از آرزوهای دیرینه انگلستان بود. 150 سال پیش نیز آنها از طریق افسری مزدور به نام شیخ خزعل می‌خواستند از طریق کمک برخی از عناصر داخلی خوزستان را به بهانه استقلال از میهن اسلامی جدا کند.

وی بیان کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی برخی افراد بودند که می‌خواستند نقش شیخ خزعل را بازی کنند ولی مردم مقاوم دزفول نگذاشتند چنین توطئه‌ای عملی شود.

امام جمعه قم تاکید کرد: همه بدانند در طول 200 سال گذشته در طول جنگ‌ها و فتنه‌ها آنچه که از دست دادیم نتیجه اعتماد و لبخند به دشمن بوده و آنچه که به دست آوردیم نتیجه پیروی از فقهای بزرگی همچون میرزای شیرازی، امام و رهبری بوده است.

وی گفت: امروز بازهم دشمن با هدف‌های شوم و ترفندهای جدید در آرزوی تحقق خواسته‌های خود است؛ ملت با پیروی از فرماندهی کل قوا و مقاومت بازهم آرزوهای دشمنان را نقش برآب خواهد کرد.

سعیدی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: امیدواریم کاندیداها به وعده‌های خود عمل کرده و دین خود را به این ملت فداکار عمل کنند. رهبر انقلاب پیروز اصلی این انتخابات را مردم دانستند و ما نیز به رهبر عزیزمان عرض می‌کنیم ما پیروزی انتخابات را مدیون شما رهبر بزرگوار هستیم.

وی با بیان اینکه رهبری بر حضور حداکثری پای صندوق‌های رای تاکید داشتند، یادآور شد: ملت با آرا بالا در کمال امنیت، متانت و وقار در انتخابات شرکت کردند و با حضور حداکثری به ندای رهبری لبیک گفتند و به تکلیف سیاسی خود عمل کردند. برخی حوادث جزئی و کلی موجب شد که خاطر مردم آزرده شود، در طول مناظره‌ها قواعد رعایت نشد و مباحثی از این تریبون مهم مطرح شد که دشمنان از آن سوء استفاده کردند.

امام جمعه قم تاکید کرد: نباید چنین مطالبی در مناظره‌ها مطرح می‌شد، هدف این بود که کاندیداها طرح‌ها و برنامه‌های خود را بیان کنند ولی متاسفانه قطار مناظرات گاهی از ریل اصلی خود منحرف می‌شد. پیشنهاد می‌کنیم که این مناظره‌ها مدیر داشته باشد تا بتواند هر کسی که از مسیر خارج شد را به مسیر برگرداند.

وی تاکید کرد: نباید شعور مردم را تحقیر کرد، گفتن این جمله که بر جنگ طلب‌ها و خشونت طلب‌ها پیروز شدیم، صحیح نیست، نباید شعور ملت به استهزا گرفته شود. این نظام متعلق به ولیعصر(عج) است، چرا عده‌ای خشونت طلب و یا عده‌ای اهل ابتذال معرفی می‌شوند چنین اهانت‌هایی پذیرفته نیست.

سعیدی در خصوص فرمایش رهبری درباره سند 2030 افزود: باید فرمایشات رهبری و مراجع تقلید عملی شده و امیدواریم که ملت از این فتنه فرهنگی به سلامت عبور کند.

وی به حضور ترامپ در عربستان اشاره کرد و افزود: این سفر با هدف ایران هراسی، پرکردن جیب آمریکا و خالی کردن جیب عربستان انجام شد.

سعیدی با اشاره به حمله ناجوانمردانه به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم گفت: ایشان و پیروانش چند سال است که برای یک حق ابتدایی و انسانی تلاش می‌کنند و به دنبال ایفای نقش در سرنوشت قانونی خود هستند و نمازگزاران قم نیز در راهپیمایی همبستگی خود را با این عالم جلیل القدر اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdf50o.yt0jo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما