شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : 45681
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله نوری همدانی خواستار شد

تقویت همکاری صدا و سیما با حوزه‌های علمیه/شاخصه‌های حوزه انقلابی تبیین شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: متاسفانه صدا و سیما با حوزه علمیه و علما همکاری ندارد و این یکی از مشکلاتی است که باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد.
تقویت همکاری صدا و سیما با حوزه‌های علمیه/شاخصه‌های حوزه انقلابی تبیین شود
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مسوولان برگزاری اجلاس حوزه انقلابی، اظهار کرد: موضوع انقلاب و انقلابی بودن به ویژه در حوزه علمیه بسیار مهم و قابل تأمل است.

وی با اشاره به احیای حوزه علمیه در دوران‌ پس از انقلاب گفت: حوزه از ابتدا زیر پرچم امام خمینی (ره) و سپس زیر نظر رهبر معظم انقلاب مشغول فعالیت شد که لازم است در این راستا نکات خاصی رعایت شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در گام نخست باید انقلاب و اهداف آن را شناخت تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران ادامه انقلاب اهل بیت (ع) و عاشوراست. انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مذهبی و دینی به شمار می‌رود و با انقلاب‌های سوسیالیستی و غیر مذهبی متفاوت است.

وی افزود: باید آسیب‌هایی که انقلاب اسلامی ایران را تهدید می‌کند شناخت و ماهی یک بار از سوی حوزه علمیه جلسه‌ای برگزار شود و اساتید حوزه و مراجع در آن حضور داشته باشند و مسائل پیرامون انقلاب و حوزه انقلابی در آن جلسه مورد بررسی قرار گیرد.

آیت الله نوری همدانی بر ضرورت با شکوه بودن برگزاری جلسات در ارتباط با مسائل حوزه انقلابی تاکید و بیان کرد: نباید جلساتی که در ارتباط با مسائل انقلاب برگزار می‌شود ضعیف باشد و لازم است از تمام حوزه‌های علمیه و نهادهای حوزی در آن حضور داشته باشند و یکی از علمایی که سابقه انقلابی دارد در آن جلسه سخنرانی کند.

وی بر ضرورت پخش این جلسات از رسانه ملی تاکید کرد و گفت: متاسفانه صدا و سیما با حوزه علمیه و علما همکاری ندارد و این یکی از مشکلاتی است که باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ادامه داد: دشمنان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اسلام را بدون استکبارستیزی جلوه می‌دادند، اما انقلاب اسلامی، اسلام ناب را به مردم معرفی کرد. با رهنمودهای امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی وارد عرصه زندگی مردم شد، اسلام در خصوص هیچ موضوعی ساکت نیست و هر آنچه در زندگی به آن نیاز داریم در اسلام بیان شده است و باید اسلام ناب را به مردم معرفی کنیم.

آیت الله نوری همدانی به سخنان امام خمینی (ره) در ارتباط با حفظ انقلاب اشاره کرد و گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی همواره می‌فرمود شیربچه گانی تربیت کنید که از انقلاب محافظت کنند و در این راستا لازم است که جلسات باشکوهی در ارتباط با انقلاب و مسائل پیرامونی آن به صورت ماهانه در حوزه علمیه داشته باشیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان، اسلام را به حاشیه برده بودند و به این دین تهمت می‌زدند که نمی‌تواند پاسخگوی احتیاجات روز مردم باشد.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: دشمنان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام را بدون استکبارستیزی جلوه می‌دادند اما انقلاب، اسلام ناب را به مردم معرفی کرد و با رهنمودهای امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی وارد عرصه زندگی مردم شد.

وی افزود: اسلام در خصوص هیچ موضوعی ساکت نیست و هر آنچه در زندگی به آن نیاز داریم در اسلام بیان شده است و باید اسلام ناب را به مردم معرفی کنیم.

این مدرس حوزه علمیه قم ادامه داد: مردم یکی از ارکان انقلاب هستند که در دوران سیاه ستم شاهی مورد تحقیر قرار می‌گرفتند ولی امام خمینی(ره) توانست که این مردم را بیدار کند و به آن‌ها درس شجاعت بدهد.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: اسلام عقیده است و ما باید از عقیده خود دفاع کنیم و دشمن همواره به دنبال تضعیف عقاید اسلامی است که ما باید مراقب این موضوع باشیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdf90o.yt0kj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما