شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : 11101
برای نخستین بار

تیم قم به مسابقات فلوربال قهرمانی کشور اعزام می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس انجمن فلوربال هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم گفت: برای نخستین بار تیمی قوی از استان قم به مسابقات فلوربال قهرمانی کشور اعزام می‌شود.
تیم قم به مسابقات فلوربال قهرمانی کشور اعزام می‌شود
مهدی دستخوش گفت: بر اساس اعلام انجمن فلوربال فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشور قرار است پیکارهای فلوربال قهرمانی رده سنی نوجوانان با شرکت تیم‌های استان‌های مختلف در بهمن ماه به میزبانی انجمن فلوربال استان زنجان برگزار شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری تمرینات تیم فلوربال استان قم برای حضور موفق در این رقابت‌ها، عنوان کرد: هم‌اکنون تیم فلوربال قم زیر نظر جلال جوادی سرمربی تیم، تمرینات خود را برگزار می‌کند تا بتوانیم در نخستین دوره مسابقات نتایج قابل قبولی کسب کنیم.

رئیس انجمن فلوربال هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم افزود: انجمن نوپای فلوربال، توجه ویژه به ورزش پایه‌ای را در اولویت قرار داده که برگزاری مسابقات نوجوانان در راستای این حرکت سازنده است و برگزاری رقابت‌های دانش‌آموزان کشور نیز از دیگر برنامه‌های سازنده این انجمن به شمار می‌رود که طی یک سال گذشته با موفقیت همراه بوده است.

وی با اشاره به جایگاه این رشته و حضور آن در المپیک اضافه کرد: این رشته توسط کمیته بین‌المللی المپیک به رسمیت شناخته شده و به عنوان یکی از رشته‌های بازی‌های المپیک، ۲۰۲۰ در فهرست رشته‌های ورزشی حاضر در این المپیک قرار گرفته است.

دستخوش با اشاره به نحوه اجرا و برگزاری این رشته تصریح کرد: این ورزش شباهت زیادی به رشته‌ هاکی روی یخ دارد.

این مسئول یادآور شد: در فلوربال بین دو تیم بازی می‌شود و حداکثر هر تیم ‪همراه با کادر فنی ۲۰ عضو دارد و در زمان بازی پنج بازیکن و یک دروازه‌بان برای هر تیم در زمین قرار می‌گیرند، ضمن اینکه زمان استاندارد بازی سه گیم ۲۰ دقیقه‌ای است و مانند ورزش هاکی، بازیکنان برای کنترل و ضربه زدن به توپ از چوب مخصوص این بازی که کسم نام دارد، استفاده می‌کنند.

دستخوش ابراز داشت: این ورزش یک رشته غیرتماسی است به طوری که بازیکنان نمی‌توانند حریف را هل داده یا به آنان ضربه بزنند، ولی برخلاف رشته ورزشی‌ هاکی روی چمن، بازیکنان می‌توانند از هر دو سمت چوب و از پاهای خود نیز برای کنترل و توقف توپ استفاده کنند.

رئیس انجمن فلوربال هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم اذعان داشت: چوب فلوربال با دوام و دارای استحکام زیاد است.‪

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdff0f.yt0fz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما