چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 42161
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم مطرح کرد

جمع‌آوری بیش از 1700 متکدی در سطح شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از جمع‌آوری یک‌هزار و 765 متکدی در سطح شهر قم در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.
جمع‌آوری بیش از 1700 متکدی در سطح شهر قم
به گزارش قم نیوز، احمدرضا شفیعی با اشاره به هماهنگی با سیستم‌های قضایی و انتظامی برای جمع‌آوری دستفروشان و متکدیان اظهار کرد: این امر برای انتظام‌بخشی در شهر انجام شده، اکنون در زمینه دستفروشان وضعیت مطلوبی در منطقه هفت،‌ آستانه مقدسه و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه نظم‌بخشی وانت‌بارها تیم‌های ویژه در سطح شهر استقرار دارند و مکان‌های دارای گره ترافیکی به ویژه هسته مرکزی شهر وانت‌هایی که حقوق شهروندی را از بین ببرند، نسبت به اعمال قانون و انتقال خودروها به پارکینگ‌های در نظر گرفته شده، اقدام می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با بیان اینکه در زمینه مبحث متکدیان نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است، گفت: اکنون وضعیت متکدیان در سطح شهر نسبت به کلانشهرهای دیگر بسیار مطلوب است و امتیاز خوبی به دلیل کاهش متکدی در سطح شهر می‌توانیم به آن دهیم.

وی عنوان کرد: با 20 اکیپ تخلفات شهری هماهنگ شده که نسبت به جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر اقدام کنند.

شفیعی با بیان اینکه متکدیان به سه دسته تقسیم می‌شوند، گفت: تعدادی از آنها  معتاد بوده که حضورشان در شهر برای شهروندان خطر و مشکلات بهداشتی را به همراه دارد که بر اساس دستور دادستان به کلانتری‌ها یا پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل داده می‌شوند.

وی عنوان کرد: متکدیانی بلا مکان به اداره بهزیستی تحویل داده می‌شود و متکدیانی که از شهرهای اطراف وارد شده‌اند، با دستور قضایی و حکم صادره از شهر خارج می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از شهروندان تقاضا کرد: به متکدیان کمک نکنند، زیرا این امر سبب گداپروری می‌شود و برای پرداخت صدقه و کمک از طریق کمیته امداد و سازمان بهزیستی اقدام کنند و همچنین شهروندان از وانت بارها میوه خریداری نکنند تا گره ترافیکی کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال هزار و 765 نفر متکدی جمع‌آوری شدند، گفت: از این تعداد 681 نفر متکدی، 578 نفر معتاد و 103 نفر جزو اتباع بودند و 415 دستگاه وانت از 11 اردیبهشت تا پایان شهریور امسال توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdff0o.yt0x96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما