چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : 31181
منبع : مرکز خبر حوزه
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

عدم ثبات مدیریت معضل اصلی توسعه شهر قم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: چندسالی است که تحرک خوبی نسبت به عمران و آبادانی در این استان آغاز شده؛ اما این تحرکات با مشکل جدی عدم ثبات مدیران مواجه شده است.
عدم ثبات مدیریت معضل اصلی توسعه شهر قم است
به گزارش قم نیوز، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار سرپرست استانداری قم، اظهار داشت: موضوعات مهم در قم از جهات گوناگون قابل بررسی است و هر مسئول به هر مقدار که بتواند به قم خدمت کند، به همان مقدار مورد عنایت حضرت حق و اهل بیت(ع) قرار خواهد گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این مطلب که قم مرکز ثقل شیعه بوده و از جایگاه خاصی در جهان برخوردار است، تصریح کرد: امروز بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع در قم بوده و بیش از ۸۵ هزار طلبه و فاضل در آن مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استان قم شاه راه ۱۷ استان است، عنوانکرد: طلاب بیش از ۱۰۰ کشور در این استان مشغول به تحصیل علوم دینی هستند که پس از فارغ التحصیلی، حامل پیام انقلاب اسلامی، تشیع، مرجعیت و فرهنگ اهل بیت(ع) در کشورهای خود هستند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: این شهر همیشه مورد بغض و کینه طاغوتیان بوده و تلاش داشتند که آن را در محرومیت نگه دارند و متأسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز این مشکلات باقی مانده است.

امام جمعه قم افزود: البته چندسالی است که تحرک خوبی نسبت به عمران و آبادانی در این استان آغاز شده؛ اما این تحرکات با مشکل جدی عدم ثبات مدیران مواجه شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به استعفای ناگهانی استاندار قم، اظهار داشت: مردم، بزرگان و سیاسیون قم از این اتفاق نگران شده که خوشبختانه وزیر کشور با انتصاب به موقع سرپرست، خلأ به وجود آمده را مرتفع کردند.

وی تأکید کرد: انسان‌های مسئولیت‌پذیر و تکلیف‌پذیر متناسب با هرمقدار از مسئولیت خود، نقشی تأثیرگذار دارند که امیدواریم جنابعالی برنامه‌های مناسبی در این مدت برای قم داشته باشید.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در توصیه ای به سرپرست استانداری قم، گفت: انشاءالله استانداری ای در شأن استان و متناسب با پایگاه اهل بیت(ع) راه اندازی کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب نسبت به اخبار قم نگران و با جدیت آن را پیگیری می کنند که هر اقدام مثبت، مایه خوشحالی رهبری و خیرخواهان نظام خواهد بود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: برنامه های به زمین مانده‌ای در استان قم باقی مانده که باید انجام شود همچنین نباید پروژه منوریل به برنامه‌ای فرسایشی تبدیل شود و انشاءالله بتوانید آن را به پایان برسانید.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdff0s.yt0fj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آمر و ناهی زخم خورده
به نظرم، در صورتی که در انتخاب مدیران استان اصل شایسته سالاری رعایت شود ثبات مدیریت تعیین کننده است وگرنه اگر انتخاب مدیران حزبی و سیاسی باشد و نه بر اساس شایستگی و تخصص، همان بهتر است که ثبات نباشد تا خسارات کم تر بشود.