شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 46851
منبع : خبرگزاری فارس
مسئول کمیته اماکن و موزه‌های میراث فرهنگی قم مطرح کرد

بازدید 47 هزار گردشگر از اماکن تاریخی و گردشگری قم

قم نيوز : قم نیوز، مسئول کمیته اماکن و موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: از 25 اسفندماه تا سه فروردین 96 بیش از 47 هزار گردشگر و مسافر نوزوی از اماکن تاریخی و گردشگری قم بازدید کردند.
بازدید 47 هزار گردشگر از اماکن تاریخی و گردشگری قم
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، کاظم فدائیان با اشاره به طرح نوروزی این اداره کل اظهار داشت: در مدت یاد شده 46 هزار و 882 گردشگر ایرانی و 912 گردشگر خارجی از اماکن تاریخی و گردشگری قم بازدید کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه 10 مکان با حضور کارشناسان میراث فرهنگی میزبان گردشگران نوروزی است، گفت: گردشگران از مقابر باغ گنبد سبز، تیمچه بزرگ و بازار، مسجد جامع، خانه امام خمینی(ره)، خانه ملاصدرا، خانه زند، کاروانسرای دیر گچین، محوطه تاریخی قلی درویش و دو موزه مردم شناسی و گنجینه آثار مراجع دیدن کردند.

مسئول کمیته اماکن و موزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: تیمچه بزرگ و بازار به خاطر نوع معماری فاخر، خانه تاریخی امام راحل به یاد مبارزات سیاسی و اجتماعی امام در زمان انقلاب و کاروانسرای دیرگچین به عنوان مادر کاروانسراهای ایران از جمله آثاری است که بیشترین بازدید را داشته است.

وی با بیان اینکه در کاروانسرای دیرگچین طرح نوروزگاه اجرا شده است گفت: در این مکان تاریخی برنامه‌هایی از جمله رسم‌‌های نمایشی، فرهنگی و اجتماعی، آیین پیشواز نوروز، ادبیات شفاهی، موسیقی نوروز، سفرهای نوروزی، پخت خوراک‌های سنتی، معرفی آثار ثبت‌ شده میراث ناملموس مرتبط با نوروز، معرفی صنایع‌ دستی و معرفی جاذبه‌‌های گردشگری استان اجرا می‌شود.

فدائیان بیان کرد: همچنین در این نوروزگاه به معرفی رسوم‌های سنتی در کشورهای مختلف نیز در قالب تصاویر و متن به نمایش در آمده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdfj0o.yt09k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما