دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 13541
به پاس قدردانی از افتخار آفرینی در مسابقات آسیایی؛

مردم و مسئولان قم با گل و شیرینی از نایب قهرمان آسیا استقبال کردند

قم نيوز : قم نیوز: هادی علیزاده پورنیا بعد از موفقیت در کسب مدال نقره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با گل و شرینی مردم و مسئولان قم از این پیکارها بازگشت.
مردم و مسئولان قم با گل و شیرینی از نایب قهرمان آسیا استقبال کردند
به گزارش قم نیوز، هجدهمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا امسال بر اساس برنامه ریزی کنفدراسیون کشتی آسیا به میزبانی کشور هند و در شهر دهلی نو برگزار شد که بر خلاف دوره قبل این بار با نایب قهرمانی کشورمان به پایان رسید.

در دوره قبلی رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۳ که در اسفند ماه سال ۱۳۹۰ در شهر گومی کره جنوبی به انجام رسید، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با درخششی کشتی گیرانی نظیر هادی علیزاده پورنیا توانست مقام قهرمانی را کسب کند اما در این دوره به نایب قهرمانی بسنده کرد.

از میان هفت کشتی گیری که به نمایندگی از کشورمان راهی رقابت های قهرمانی آسیا بودند، تنها پنج کشتی گیر بر روی سکو رفتند اما نکته جالب این است که از میان این پنج مدال آور هیچ یک موفق به کسب نشان طلا و عنوان قهرمانی اوزان خود نشدند.

در بین پنج کشتی گیر مدال آور قمی در رقابت های قهرمانی آسیا، سه نشان نقره و دو برنز سهم فرنگی کاران کشورمان بود و بدین ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در میان تیم های آسیایی شرکت کننده در این رقابت ها توانست بعد از کره جنوبی نایب قهرمان قاره کهن شود.

در بین مدال آوران این رقابت ها برای تیم ملی ایران هادی علیزاده پورنیا در وزن ۷۴ کیلوگرم یکی از چهره های شاخص بود که علیرغم شایستگی برای کسب نشان طلا در دیدار پایانی به دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن از کشور کره جنوبی برخورد کرد و با شکست در این دیدار به نشان نقره بسنده کرد.

این موفقیت موجب شد تا مردم و مسئولان استان قم شامگاه یکشنبه استقبال گرمی از دارنده نشان نقره آسیا و یکی از پرافتخارترین ورزشکاران قمی داشته باشند و هادی علیزاده پورنیا را تا مقابل درب منزل پدری این قهرمان ارزنده مشایعت کنند.

مهمترین افتخارات هادی علیزاده پورنیا:
مدال طلای جام مسابقات نوجوانان بین المللی شهداء در ارومیه
مدال برنز مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان آسیا در چین سال ۲۰۱۰
مدال طلای مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان آسیا در کره جنوبی سال ۲۰۱۲
مدال طلای جام جهانی کشتی فرنگی در سارانسک روسیه سال ۲۰۱۲
مدال برنز مسابقات جام بین المللی آزوماش اوکراین سال ۲۰۱۲
مدال طلای مسابقات کشتی فرنگی دانشجویان جهان سال ۲۰۱۲
مدال برنز مسابقات جام بین المللی ریاست جمهوری قزاقستان سال ۲۰۱۲
مدال نقره جام جهانی کشتی فرنگی در تهران سال ۲۰۱۳
مدال نقره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در هندوستان سال ۲۰۱۳

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcdfk0f.yt0so6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما