شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 52511
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم مطرح کرد

ثبات قیمت مسکن در قم در آینده نزدیک

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم گفت: اگر سود بانکی ثابت بماند، رشد قیمت مسکن را در مناطق مختلف شهر قم از جمله منطقه پردیسان در آینده نزدیک شاهد نخواهیم بود.
ثبات قیمت مسکن در قم در آینده نزدیک
به گزارش قم نیوز، محمد شکری در قم با اشاره به راه حل مشکل رکود بازار مسکن اظهار کرد: اگر سود بانکی تک رقمی شود، مشکل رکود این بازار حل خواهد شد، اکنون به دلیل اینکه سود بانکی بالا است، مردم رغبتی برای خرید مسکن ندارند و ترجیح می‌دهند که پول خودشان را برای دریافت سود در بانک‌ها سپرده گذاری کنند.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق حاشیه ای شهر قم طی سال‌های اخیر شاهد افزایش قیمت مسکن بودیم، شهر قم در حال توسعه است و برخی از زمین‌های خالی طی سال‌های اخیر تفکیک شدند و ساخت و ساز در آن صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم افزود: رشد قیمت منازل در حاشیه شهر قم بیشتر از مرکز این شهر بود، در مرکز شهر قم رشد قیمت چندانی را برای قیمت منازل شاهد نبودیم، رشد قیمت منازل در منطقه ای رخ می‌دهد که خرید و فروش مسکن در آن منطقه رونق داشته باشد.

شکری با اشاره به ثبات قیمت مسکن در برخی از مناطق شهر قم اظهار کرد: در برخی از مناطق این شهر که قیمت منازل گران تر از مناطق دیگر است، رشد قیمت مسکن را در چند سال اخیر شاهد نبودیم، خریداران زیادی برای منازل این مناطق وجود ندارد.

وی ادامه داد: منازل در منطقه پردیسان هم رشد قیمت طی سال‌های اخیر نداشته اند، رشد قیمت را تنها در مناطقی از شهر قم شاهد بودیم که زمین‌های خالی برای ساخت و ساز تفکیک شدند، این رشد قیمت هم در این مناطق طبیعی و قابل پیش بینی بود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم در پایان خاطرنشان کرد: اگر سود بانکی ثابت بماند، رشد قیمت مسکن را در مناطق مختلف شهر قم از جمله منطقه پردیسان در آینده نزدیک شاهد نخواهیم بود، باید مدیران کشور برای کاهش سود بانکی تلاش کنند و خود بانک‌ها هم باید به مصوبات در این خصوص پایبند باشند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdfk0k.yt0xf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما