دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 44501
منبع : خبرگزاری فارس

تصمیم‌گیری در خصوص منوریل منوط به نحوه اجرای خط دوم مترو است

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: ادامه مسیر منوریل منوط به تصمیم‌گیری در خصوص مترو است تا ببینیم چه اقدامی در خصوص مسیر آن صورت می‌گیرد.
تصمیم‌گیری در خصوص منوریل منوط به نحوه اجرای خط دوم مترو است
به گزارش قم نیوز،  علیرضا قاری‌قرآن عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ما دنبال این هستیم که خط دوم مترو را از پردیسان آغاز کنیم اظهار کرد: زمانی که این پروژه از پردیسان آغاز شود به این می‌رسد که امتداد خط دوم مکمل منوریل باشد یا خیر.

وی با اشاره به سناریوهای مختلف برای پیگیری پروژه منوریل تصریح کرد: یک سناریو این است که منوریل را در ایستگاه مطهری قطع کرده و به نوعی به مترو متصل کنیم.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم ادامه داد: سناریو دوم ما این است که خط دوم مترو به موازات قسمت اجرا شده منوریل در محور خیابان 19 دی و ارم عبور کند و به محل دپوی منوریل برسد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل پروژه خط دوم مترو از پردیسان آغاز می‌شود و تمام این مسایل مستلزم تصمیم شورای ترافیک است.

قاری قرآن با تاکید بر اینکه برای تکمیل خط دوم مترو باید از شورای ترافیک مجوز گرفته شود افزود: در سازمان برنامه و بودجه بخشی از خط دوم به عنوان منوریل تعریف شده و فعلا مباحث فاینانس در حال پیشرفت است تا بتوانیم خط دوم مصوب را انجام بدهیم اما در طول مسیر زمانی که پروژه به میدان مطهری می‌رسد ممکن است تصمیماتی دیگر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه سیاست کلی استان در خصوص منوریل بر تکمیل فاز اول تا میدان مطهری است خاطرنشان کرد: ادامه مسیر آن منوط به تصمیم‌گیری در خصوص مترو است تا ببینیم چه اقدامی در خصوص مسیر آن صورت می‌گیرد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با تاکید بر اینکه مطالعات خط دوم مترو در حال انجام است گفت: بنا داریم با تکمیل حفاری مکانیزه خط نخست، دستگاه حفار را به پردیسان و ابتدای خط دوم منتقل کنیم و بتوانیم حفاری این خط را نیز به صورت مکانیزه و با سرعت مناسبی انجام دهیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdfk0o.yt0oz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما