پنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 40541
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

ماهانه ۱۵۰ خودروي فرسوده در قم اسقاط مي شود

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم گفت: مركز اسقاط خودروي فرسوده در اين مجموعه فعاليت مي‌كند كه ماهيانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ خودرو در آن اسقاط مي‌شود.
ماهانه ۱۵۰ خودروي فرسوده در قم اسقاط مي شود
به گزارش قم نیوز، سيدعبدالله ميرابراهيمي با بيان اينكه سايت البرز، مجموعه و مركز دفن پسماند شهر قم است، اظهار كرد: به نوعي پسماندهاي عادي و پزشكي در آن مكان دفن مي‌شود، اين مجموعه داراي مسير مواصلاتي مناسب بوده و تاسيسات برق و روشنايي در آن فراهم شده است.

وي خاطرنشان كرد: در حال پيگيري هستيم كه پسماندهاي صنعتي نيز به اين فضا انتقال داده شود، البته پيش از اين امر، نياز است امكانات زيرساختي اين مجموعه توسعه پيدا كند و امكانات، تجهيزات و ماشين‌آلات آن كامل‌تر شود تا بتوانيم مجموعه كامل‌تري داشته باشيم.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با بيان اينكه در حال حاضر در اين مجموعه حدود ۷۰۰ تن زباله به صورت روزانه دفع مي‌شود، گفت: در واقع مركز اسقاط خودروي فرسوده در مجموعه فعاليت مي‌كند كه ماهيانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ خودرو در آن اسقاط مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: خون آبه‌ها، فضولات و احشاي كشتارگاهي در مجموعه تخليه مي‌شود كه حدود ميانگين ۲۰۰ هزار ليتر كشتارگاه صنعتي و دامشهر فاضلاب يا خون‌آبه را تخليه مي‌كنند و روزانه حدود پنج تن پسماندهاي بيمارستاني و پزشكي نيز دفع مي‌شود.

ميرابراهيمي يادآور شد: سايت البرز مجموعه‌اي است كه پسماندهاي شهري در فضاهاي مستقل مديريت مي‌شود، بنابراين ضرورت دارد كه به آن پرداخته شود و امكانات زيرساختي در آن فراهم شود، اكنون كارخانه حمايت و پردازش زباله در مجموعه فعال شده و در حال فعاليت است، البته نياز است اين كارخانه كامل‌تر شود.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده گفت:‌ بايد استقرار برج‌هاي روشنايي در محدوده كامل باشد تا روشنايي كافي براي فعاليت شبانه روزي در اين سايت فراهم شود، بنابراين ۱۰ برج روشنايي ۱۸ متري ۱۲ شعله براي تأمين روشنايي مجموعه مستقر كرده‌ايم.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم خاطرنشان كرد: ‌۹۰ هزار متر مربع محوطه دو مجموعه اسقاط خودروي فرسوده و كارخانه پردازش ديواركشي شده است و نسبت به محوطه‌سازي، جدول‌كشي، زيرسازي، بتون و آسفالت اقدام شده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdfk0o.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما