يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 29931
منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم
معاون جهاد کشاورزی قم:

سال گذشته ۲۸۹ تن عسل در قم تولید شده است

قم نيوز : قم نیوز: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در سال گذشته ۲۸۹ تن عسل در استان قم تولید شد.
سال گذشته ۲۸۹ تن عسل در قم تولید شده است
به گزارش قم نیوز، حسین‌علی بیگی اظهار داشت: در حال حاضر در استان قم ۲۰ هزار و ۵۹۴ کندوی مدرن و ۱۲۱ کندوی سنتی وجود دارد که از این تعداد کندو در سال ۹۲ حدود ۲۵۶ تن عسل برداشت شد ولی در سال ۹۳ با اقدامات اصلاحی که صورت گرفت، این میزان برداشت با رشد روبرو شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد عسل تولیدی استان مربوط به عسل دشت بوده که ۴۰ درصد آن عسل کوهستان است، افزود: کیفیت عسل دشت استان به دلیل نوع علوفه‌ای که در قم کشت شده از بر‌ترین کیفیت‌های عسل دشت کشور می‌باشد و از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: یک تعاونی در زمینه زنبورداران در استان قم فعالیت می‌کنند که اعضای این تعاونی خدمات لازم را از این تعاونی دریافت می‌کنند.

بیگی گفت: در حال حاضر به دلیل وجود عسل‌های تقلبی در بازار نمی‌توان قیمت مشخصی روی عسل گذاشت، چرا که برخی عسل تقلبی را با قیمت پائین در بازار عرضه می‌کنند و از سوی دیگر افراد سودجو عسل‌های تقلبی را به عنوان عسل اصلی و مرغوب با قیمت بالا عرضه می‌کنند، لذا مردم باید توجه داشته باشند که قیمت بالا نشان دهنده طبیعی بودن عسل نیست.

وی تاکید کرد: مردم برای تهیه عسل اصل بهتر است به فروشگاه معتبر مراجعه کرده و عسل را با برندهای معتبر خریداری کنند.

معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به مشخصات عسل اصلی و طبیعی گفت: معمولان عسل خوب شکرک می‌زند و رسوب می‌کند، عسل طبیعی و اصل وقتی در دهان گذاشته می‌شود، هیچ باقیمانده‌ای مثل دانه‌های شکر در دهان نمی‌ماند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdfn0x.yt0ns6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما