يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 47481
منبع : خبرگزاری فارس
معاون شهردار قم مطرح کرد

لزوم خرید زمین‌های اختصاصی ویژه پارکسوارهای مسجد جمکران

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با تاکید بر اینکه برای نیمه شعبان امسال 150 هکتار پارک‌سوار آماده‌سازی می‌شود، گفت: ساخت و سازهای اطراف مسجد مقدس جمکران در حال افزایش است و باید بودجه‌های استانی را به خریداری زمین پارک‌سوارها اختصاص دهیم تا در آینده با مشکل روبه رو نشویم.
لزوم خرید زمین‌های اختصاصی ویژه پارکسوارهای مسجد جمکران
به گزارش قم نیوز، امیر سامع شنبه شب در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه هماهنگی بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی سبب افزایش خدمات‌رسانی به مسافران می‌شود، اظهار کرد: توقعات زائران با گذشت زمان بیشتر می‌شود به همین علت کیفیت و کمیت خدمات دستگاه‌ها نیز باید افزایش یابد.

وی از تشکیل کمیته‌های تخصصی ویژه نیمه شعبان در شهرداری قم یاد کرد و افزود: مراسم نیمه شعبان برنامه‌ای است که هر ساله با شکوه بیشتری برگزار می‌شود؛ شهرداری در قالب هشت ستاد اجرایی با محوریت مناطق هشت‌گانه فعالیت خود را دنبال خواهند کرد و در پارکسوارهای مسجد مقدس جمکران حضور خواهد داشت که امیدواریم با همکاری اعضای ستاد تسهیلات زائرین بتوانیم خدمات را به شیوه مطلوبی به زائران ارائه دهیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با تاکید بر اینکه برای نیمه شعبان امسال 150 هکتار پارکسوار آماده‌سازی می‌شود، تصریح کرد: ساخت و سازها در اطراف مسجد مقدس جمکران در حال افزایش است و در سال‌های آینده امکان دارد نتوانیم پارکسوارهای مورد نیاز را داشته باشیم به همین علت باید بودجه‌های استانی را به این پارکسوارها اختصاص داده و زمین‌هایی را خریداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه پارکسوارهای مسجد مقدس جمکران دارای ظرفیتی بیش از 150 هزار خودرو است، مطرح کرد: باید پارکسوارها را مالچ‌پاشی کنیم اما اگر بدانیم که این زمین‌ها توسط دولت خریداری شده است می‌توانیم کف‌سازی کرده و در طول سال از آنها استفاده کنیم.

سامع تامین روشنایی پارکسوارها را از اولویت‌های مورد توجه نیمه شعبان امسال خواند و گفت: سال گذشته بخشی از پارکینگ‌ها به علت محدودیت‌های شرکت برق روشن نشد به همین علت امیدواریم امسال رفع این مشکل مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بخش تندرو و کندرو بلوار پیامبر اعظم را جدا کردیم و این اقدام سبب تسهیل در تردد خودرو و افزایش خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به زائران شد که امیدواریم امسال نیز این اقدام را اجرایی کنیم.

سامع با تاکید بر اینکه برای چینش خودروها در پارکینگ‌ها باید 200 نفر را در پارکسوارها مستقر کنیم، اضافه کرد: امیدواریم امسال همانند سال گذشته در مورد امنیت پارکسوارها نیز با مشکل مواجه نباشیم چرا که سال گذشته نیروهای مورد نیاز در پارکسوارها استقرار نداشتند.

وی با بیان اینکه امسال برای رفع مشکل پارکسوارها باید از نیروهای مردمی استفاده کنیم، تصریح کرد: نیروهای خدماتی و فضای سبز شهرداری قم در حال فعالیت هستند به همین علت نمی‌توانیم از آنها در پارکسوارها استفاده کنیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم یادآور شد: مجموعه‌هایی که مجوز ایستگاه‌های صلواتی را صادر می‌کنند باید در اتاق مشخصی گردهم آیند تا داوطلبان ایستگاه‌های صلواتی با مشکل خاصی مواجه نباشند؛ ایستگاه‌هایی که از خارج شهر قم نیز هستند باید شناسایی و بررسی شوند تا مشکل خاصی نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نیمه شعبان سال گذشته در بیشتر ساعات مشکل سد معبر را نداشته‌ایم، اظهار کرد: امیدواریم امسال نیز همانند سال گذشته چادر خواب‌ها را ساماندهی کنیم.

سامع با تاکید بر اینکه پروژه‌های ترافیکی شهرداری قم از جمله زیرگذر انسجام به صورت ویژه در حال پیگیری است، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا زیرگذر انسجام که نقش قابل توجهی در کاهش ترافیک بلوار پیامبر اعظم(ص) دارد را تا نیمه شعبان در اختیار مردم قرار دهیم.

وی اضافه کرد: امسال باید برای موقعیت ایستگاه‌های صلواتی برنامه‌ریزی مطلوبی داشته باشیم تا در هنگام افزایش ترافیک با مشکل خاصی مواجه نباشیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdfo0o.yt05j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما