پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 38481
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله حسینی بوشهری:

استفاده ناصحیح از فضای مجازی جامعه را غبار آلود کرده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه گفت: فضای جامعه به سبب وجود مسائلی از قبیل فضای مجازی و .. غبار آلود است و شخصیت افراد زودتر از سنین محقق می شود.
استفاده ناصحیح از فضای مجازی جامعه را غبار آلود کرده است
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در  اولین هم اندیشی اساتید طرح میثاق طلبگی که در سالن همایش مجتمع فرهنگی نور  در قم برگزار شد با اشاره به طرح میثاق طلبگی اظهار داشت: شما به عنوان اساتید این برنامه باید طوری طلاب را با ظرفیت های حوزه آشنا کنید که  در آینده کار آمد باشند.

وی با بیان این که باید با نهایت دقت صلاحیت داوطلبان ورود به حوزه را بررسی کنید، افزود: در مباحث تعلیمی نگاه جمعی را کافی ندانید، بلکه نگاه فردی را امری ضروری قرار دهیم.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه ابراز داشت: باید بدانیم که جامعه امروز با گذشته از نظر تفکرات و بینش های اخلاقی تفاوت های زیادی کرده است؛ چرا که فضای جامعه به سبب وجود مسائلی از قبیل فضای مجازی و .. غبار آلود است و شخصیت افراد زودتر از سنین محقق می شود.

مدیر حوزه علمیه با  اشاره به  درک صحیح فضای موجود و القای مطالب قابل فهم ابراز داشت: ما  به عنوان اساتید تنها القا کننده مطالب نباشیم، بلکه باید فضای متناسب و روحیات و شرایط افراد  را باز کنیم و سعی کنیم پاسخگوی سوالات مخاطب باشیم تاذهن او خالی از شبهه باشد.

آیت الله  حسینی بوشهری گفت: حوزه را خوب معرفی کنیم و سعی کنیم فضای نامناسبی از آن مطرح نکنیم، چرا که ممکن است سم مهلکی باشد  که موجب تحقق چالش ها و آسیب ها در عرصه دین و جامعه شود.لذا باید در عرصه تبلیغ خود مطالب را خوب بیان کنیم.

مدیر حوزه های علمیه  در ادامه افزود: باید علمیت و ملا شدن در وجود طلبه را ملکه کنیم و همواره سیر زندگی علما و بزرگان دین را معرفی نمائیم.

استاد حوزه در پایان با تاکید بر توجه به مراقبت رفتاری اظهار داشت: باید فهمید که صرف سخنرانی و کلاس ها در جهت پویای اخلاق و شکل گیری آن کافی نیست، چرا که رفتار ما ممکن است چیز دیگری را نشان دهد،  لذا باید از این دوره که فشرده است جامعیت یک اسلام ناب را همراه با نشاط و شادابی معرفی شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdfo0s.yt0jj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما