سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 52331
منبع : خبرگزاری تسنیم
سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم:

کارگران ساختمانی زیر خط فقر "نفس" می‌کشند/ کارگران هر روز دغدغه ناامن بودن وضعیت شغلی دارند

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم با تاکید بر‌اینکه کارگران ساختمانی زیر خط فقر نفس می‌کشند گفت: دوست داریم برای یک‌بار هم که شده مسئولان استان با ما سر یک میز حاضر شوند و حرف ما را بشنوند.
کارگران ساختمانی زیر خط فقر "نفس" می‌کشند/ کارگران هر روز دغدغه ناامن بودن وضعیت شغلی دارند
به گزارش قم نیوز، عباس شیری با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان قم، با تاکید براینکه خبرنگاران واسطه رساندن صدای جامعه کارگری به مسئولان هستند، اظهار داشت: این رسالت خبرنگاران از سوی خبرگزاری تسنیم برای ما اثبات شده  و بارها حرف دل ما به مسئولان رسانده شده است.

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم با بیان اینکه با تعامل می‌توان بسیاری از گره‌ها را باز کرد، افزود: اعتقاد داریم انتقاد سازنده باید مورد استقبال همه باشد، از همین رو کسی نباید از بیان و لحن انتقادی ناراحت شود.

وی با اشاره به مطالبات بر زمین مانده کارگران قم تصریح کرد: شهرداری قم کارهای بزرگی انجام داده اما مهم‌ترین مطالبه کارگران ساختمانی قم مصوبه‌ای است که شورای شهر در سال 92 تصویب کرده که بر اساس آن قرار بود کارگران ساختمانی ساماندهی شوند اما هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

شیری با تاکید بر‌اینکه ساماندهی کارگران ساختمانی در میادین شهر به نفع کارگران و شهر است، عنوان کرد: اگر به موضوع تکریم انسان‌ها  و قشر کارگر اعتقاد داریم پس باید این موضوع هم مورد توجه قرار گیرد، کارگران ساختمانی در بیشتر میادین شهر در سرما و گرما ساعت‌ها در انتظار کار هستند چرا باید این مصوبه که حق شهروندی و انسانی این کارگران است بر زمین بماند؟

سخنگوی کانون کارگران ساختمانی استان قم با اشاره به وضع نامناسب معیشت کارگران ساختمانی گفت: در خوش‌بینانه‌ترین حالت اگر رکود در بازار نباشد، کار باشد و همه چیز سر جای خودش باشد یک کارگر ساختمانی با روزی 50 هزار تومان حداکثر 17 روز کار دارد و این یعنی یک کارگر ساختمانی حتی درآمدی کمتر از میزان قانون کار دارند.

وی با تاکید بر‌اینکه کارگران ساختمانی زیر خط فقر نفس می‌کشند، ادامه داد: کارگران ساختمانی هر روز دغدغه نا امن بودن وضعیت شغلی دارند، نه تنها کارگران ساختمانی که به دلیل قراردادهای سفید امضا و قراردادهای کوتاه مدت یکی دو ماهه بسیاری از کارگران تحت فشار هستند.

شیری تصریح کرد: دوست داریم برای یک بار هم که شده مسئولان استان با ما سر یک میز حاضر شوند و حرف ما را بشنوند، فکر نمی‌کنیم این خواسته زیادی باشد.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdfs0k.yt0xs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما