شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 30371
با پیام ۲ تن از مراجع قم

جشنواره بهار شهادت در کربلاباحضور اندیشمندانی از ۵۰ کشور جهان آغاز به کار کرد

قم نيوز : قم نیوز: با پیام حضرات آیات صافی گلپایگانی و جعفر سبحانی، یازدهمین جشنواره بین المللی ربیع الشهادة (بهار شهادت) آغاز شد.
جشنواره بهار شهادت در کربلاباحضور اندیشمندانی از ۵۰ کشور جهان آغاز به کار کرد
به گزارش قم نیوز، از کربلا، همزمان با ایام ولادت باسعادت اباعبدالله الحسین علیه السلام، یازدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت عصر جمعه با حضور صدها تن از میهمانان داخلی و خارجی در آستان مقدس حسینی آغاز به کار کرد و تا سه شنبه ادامه خواهد داشت.

این جشنواره از سوی آستان مقدس امام حسین و آستان مقدس ابوالفضل العباس علیهما السلام برگزار و در آن اندیشمندان و شخصیت های علمی و فرهنگی از حدود ۵۰ کشور جهان حضور دارند.

در جلسه افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد الصافی تولیت آستان مقدس ابوالفضل العباس(ع) به عنوان نخستین سخنران افتتاحیه و یکی از میزبان های جشنواره به میهمانان شرکت کننده خوشامد گفت و اظهار داشت: این جشنواره برای آشنایی علما، اندیشمندان و محققان با یکدیگر و ارائه مباحث علمی و محصولات فرهنگی درباره اهل بیت علیهم السلام است.

وی با اشاره به حضور پیروان ادیان و مذاهب مختلف در جشنواره بهار شهادت گفت: شایسته است که از این فرصت برای افزایش تعاملات دینی و فرهنگی بهره بگیریم.

سید احمد الصافی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه با یک چالش بزرگ در منطقه مواجهیم که به هیچیک از ارزشهای انسانی پایبند نیست و فجیع ترین جنایات را در حق مردم بیگناه روا می دارد.

وی اتخاذ موضع واحد از سوی اندیشمندان را ضروری دانست و ادامه داد: ما امروز اینجا جمع شده ایم تا از اسلام ناب محمدی که خواستار صلح و ثبات و دوستی است سخن بگوییم از همین رو اقدامات ضد انسانی در منطقه را شدیدا محکوم میکنیم.

در ادامه این جلسه پیام حضرات آیات صافی گلپایگانی و جعفر سبحانی به ترتیب توسط حجت الاسلام والمسلمین محمد الحسون مدیر مرکز پژوهشهای اعتقادی و حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری قرائت شد.

حضرات آیات صافی گلپایگانی و سبحانی در پیام های جداگانه خود ضمن اشاره به جایگاه عظیم سید الشهداء از برگزار کنندگان جشنواره ربیع الشهادة (بهار شهادت) تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

در بخشی از پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به جشنواره آمده بود: نهضت حسین نهضتی برای برپایی عدالت در سرتاسر جهان و دعوتی برای نجات بشریت از ظلم و زور گویی و آوارگی و ندایی است برای نرفتن زیر باز خفت و خواری در برابر غیر خداوند متعال است.

شعرخوانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالحسین صادق از روحانیون لبنانی، اجرای برنامه از سوی گروه همخوانی، قرائت پیام کوفی عنان به جشنواره و سخنرانی حجت الاسلام احمد قبلان رئیس دارالافتاء جعفری لبنان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdfs0s.yt0z56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما