يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : 27311
نجفی قدسی خبر داد:

تفسیر المیزان با تدریس آیت‌الله استادی در بیت علامه طباطبایی(ره) برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: شهید مطهری می‌گفت باید ۱۰۰ سال از نگارش المیزان بگذرد تا ارزش آن مشخص شود و با گذشت چهل سال از نگارش این اثر، درس تفسیر المیزان با تدریس آیت‌الله استادی در بیت آن مفسر بزرگ برگزار می‌شود.
تفسیر المیزان با تدریس آیت‌الله استادی در بیت علامه طباطبایی(ره) برگزار می‌شود
به‌گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی نجفی قدسی که شامگاه جمعه در اختتامیه همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی سخن می‌گفت، اظهار داشت: بیت شریف علامه طباطبایی(ره) بنا به پیشنهاد آیت‌الله سبحانی و امر ایشان به عنوان درالقرآن علامه طباطبایی(ره) خریداری و بازسازی شد.

وی افزود: پس از گذشت ۳۰ سال از فوت علامه، این بیت اکنون محل همایش‌های قرآنی و علمی است و روح ایشان نیز از این مسأله خشنود است؛ زیرا مکرّراً جلسات تفسیری و همایش‌های قرآنی با حضور مراجع عظام تقلید در این بیت برگزار شده و با تشویق آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه پیدا کرده است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) گفت: آیت‌الله جوادی آملی می‌گفتند که من دیگر برای رفتن به جایی اقدام نمی‌کنم اما اگر در این بیت حاضر نشوم، به کجا بروم؟ آیت‌الله نوری همدانی نیز به بیت علامه عنایت ویژه‌ای دارند و از سوی دیگر، مجتمع حافظان قرآن کریم در این بیت تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام نجفی قدسی افزود: قرار است به زودی آیت‌الله استادی درس تفسیر المیزان را در این بیت آغاز کنند و تازه اکنون ۴۰ سال از نگارش این اثر ارزشمند گذشته است و این فرمایش شهید مطهری که ۱۰۰ سال باید از فوت علامه بگذرد تا ارزش المیزان مشخص شود، اکنون به تحقق نزدیک می‌شود.

وی تصریح کرد: در آینده شاهد جلوه‌گر شدن بیشتر تفسیر المیزان هستیم و امیدواریم دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) در این مسیر قدم بردارد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcdfs0x.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما