شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : 22091

حضرت زهرا(س) مصداق بارز ولایتمداری در طول تاریخ است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله سعیدی گفت: این بانوی بزرگ وسیله‌ای برای سنجش رضای خداوند است، زیرا در احادیث و روایات ذکر شده که رضای خداوند در رضایت حضرت زهرا (س) و خشم خداوند نیز در خشم و ناراحتی ایشان است.
حضرت زهرا(س) مصداق بارز ولایتمداری در طول تاریخ است
به گزارش قم نیوز، آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) ظهر امروز در دیدار با روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش و جمعی از خیرین مدرسه ساز که در غالب کمیته برگزاری شانزدهمین جشنواره خیران مدسه ساز در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) حضور یافتند، اظهار کرد: افرادی که با اتکا به فکر، وقت و مال خود برای تاسیس مدرسه قدم بر می‌دارند کارشان قابل قدردانی است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س)، با اشاره میزان بودن حضرت زهرا (س) برای اعمال، افزود: این بانوی بزرگ وسیله‌ای برای سنجش رضای خداوند است، زیرا در احادیث و روایات ذکر شده که رضای خداوند در رضایت حضرت زهرا (س) و خشم خداوند نیز در خشم و ناراحتی ایشان است.

امام جمعه قم با اشاره به روحیه بزرگ حضرت فاطمه (س)، تصریح کرد: این بانوی بزرگ به قدری در دنیا تلاش کردند که سبب راهنمایی و ارشاد افراد زیادی در جامعه شدند و به عنوان یک الگوی مثال زدنی هستند.

آیت الله سعیدی با اشاره به فعالیت‌های یکی از خیران مسجد ساز، عنوان کرد: افرادی که در دنیا کار و تلاش می‌کنند بعد از وفات نیز به فعالیت‌هایی که در این دنیا می‌توانستند انجام دهند غبطه می‌خورند که چرا از این فرصت به خوبی استفاده نکرده‌اند.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت (س) با اشاره به زندگانی حضرت مریم (س)، بیان کرد: این بانوی بزرگ با توجه به اینکه بدون همسر حضرت عیسی (ع) را به دنیا آوردند مورد بی‌مهری‌های زیادی قرار گرفتند اما وقتی که حضرت عیسی (ع) می‌پرسند که آیا تمایل دارید به دنیا برگردید، فرمودند دوست دارم به دنیا برگردم تا در شب‌های بلند زمستان نمازشب بخوانم و در تابستان‌های گرم نیز روزه بگیرم.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت استفاده از فرصت‌ها در این دنیا، تاکید کرد: در این دنیا نباید فرصت‌ها را نادیده گرفت، زیرا افراد فرصت بازگشت به دنیا را ندارند و افراد معدودی مانند اصحاب کهف به دنیا بازگشتند، بنابراین همه برای سرنوشتی بهتر در آخرت باید تلاش کنند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه قم، بیان کرد: مکه خانه خدا، مدینه حرم پیامبر (ص)، نجف و کوفه حرم امیرالمومنین (ع) است، اما قم حرم اهل بیت (ع) است، پس باید بدانید که اگر در کوچه پس کوچه‌های قم کاری کنید مطمئن باشید که برای حرم مطهر کار کرده‌اید که در آخرت نیز پاسخ آن را دریافت می‌کنید.

آیت الله سعیدی با اشاره به خلقت ما در زمان کنونی، خاطرنشان کرد: اینکه ما در این عصر و زمان، در زمان امام خمینی (ره) و در شهر قم هستیم یک افتخار بسیار بزرگ است که نباید از این افتخار بزرگ غافل شد.

امام جمعه قم، با توجه به ثمره مدرسه سازی، خاطرنشان کرد: اینکه دانش آموزانی خوب و ساعی از این مدارس بیرون می‌آیند و نور چشمان شما هستند خود یکی از بزرگ‌ترین افتخارات است، اما افتخار بزرگ در آخرت و اجری است که خداوند به سبب کار شما می‌دهد.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcdfz0x.yt0xn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما