يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 48778
منبع : خبرگزاری فارس
بر اساس تحقیقات جدید

مصرف بیش از حد گوجه و خیار منجر به آلزایمر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد افرادی که بیش از حد گوجه و خیار مصرف می‌کنند، در ابتلا به آلزایمر مستعدتر از دیگران هستند.
مصرف بیش از حد گوجه و خیار منجر به آلزایمر می‌شود

به گزارش قم نیوز، یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد افرادی که بیش از حد گوجه و خیار مصرف می‌کنند، در ابتلا به آلزایمر مستعدتر از دیگران هستند. 

بر اساس یافته‌های جدید، محققان باور دارند گوجه و خیار حاوی پروتئینی هستند که ابتلا به این بیماری را سرعت می‌بخشند؛ استیون گاندری محقق دانشگاه و جراح قلب از کالیفرنیا مدعیست بین زوال عقل و «لکتین» ارتباطی یافته است که در روند ابتلا به این بیماری مؤثر است. 

براساس این یافته‌های جدید، «لکتین» برای روده مضر است و علاوه بر زوال عقل، می‌تواند منجر به بیماری‌های بسیاری شود. 

به گفته دکتر تام از انگلیس، اثر مصرف «لکتین» در تمام گروه‌های خونی آزمایش شد و براساس نتیجه‌های به دست آمده از این تحقیقات، اثر این پروتئین بر روی افراد با توجه به گروه خونی آنها متفاوت است؛ ژنتیک نیز عامل مؤثری در میزان تأثیرگذاری این پروتئین در بدن افراد است. 

محققان مدعی هستند، موضوعی که در مصرف «لکتین» را نمی‌توان به راحتی از کنارش عبور کرد، نقش مهم این پروتئین در بروز اختلالات مغزی است. 

لکتین در گوجه، خیار، غلات کامل، سویا، فلفل، جوانه غلات، سیب‌زمینی و برخی از مواد لبنی یافت می‌شود؛ واقعیت این است که نمی‌توان از مصرف آنها کاملاً جلوگیری کرد، چرا که مصرف برخی از آنها برای بدن ضروری است، اما تعادل در مصرف می‌تواند دور ماندن از مضرات را به همراه داشته باشد. 

شباهت «لکتین» به دیگر پروتئین‌ها در بدن موجب حمله سیستم ایمنی می‌شود که در نهایت منجر به واکنش‌های التهابی در بدن و مشکلاتی در دستگاه گوارش، مغز و اعصاب و بیماری‌های خودایمنی می‌شوند. 

انتهای پیام / 136

https://qomnews.ir/vdcdj50o.yt0j56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما