شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 31758
منبع : خبرگزاری حوزه
از سوی آیت الله نوری همدانی؛

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله عراقچی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله علی عراقچی از سوی دفتر آیت‌الله نوری همدانی در قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله عراقچی در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت مرحوم آیت الله علی عراقچی از سوی دفتر آیت الله نوری همدانی و با حضور اعضاء جامعه مدرسین، روحانیون و اقشار مختلف مردم در دفتر معظم له در قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام محسن حیدری کاشانی خطیب این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این معلم و استاد اخلاق به بیان جایگاه والای علم و عالم در اسلام پرداخت.

وی اظهارداشت: خدای متعال برای کسی که در مسیر علم و عمل گام برمی‌دارد، ارزش بالایی قائل است و جایگاه رفیعی در بهشت به او عنایت می‌کند.

استاد حوزه افزود: خدا همه انسان‌ها را دعوت به علم و دانش می‌کند البته علومی که برای خلق و هدایت آنان به سوی تعالی مفید باشند و قطعا بهترین علوم، علمی است که مردم را از انحراف و گمراهی بیرون بیاورد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی خاطرنشان کرد: درباره اهمیت تعلیم و تعلم در اسلام همین اندازه بس که پروردگار عالم هدف از خلقت و آفرینش، نزول قرآن، معراج و نبوت را دانستن، معرفت و تفکر و تدبر می‌داند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: دانستن آن قدر مهم است که نخستین آیه‌ای که بر پیامبر(ص) نازل می شود با دانستن وخواندن شروع می‌شود و این همان جایگاه علم و عالم عامل در اسلام است.

وی گفت: عالمان دین، مرزبان و سنگربان حقیقی دین از آفات و شبهات در جامعه هستند و این وظیفه‌ای است که تنها بر روی شانه‌های عالمان دین قرار گرفته است.

‌حیدری کاشانی وظیفه عالمان دین را برای دفاع از آموزه‌های اسلام و جلوگیری جامعه از گرفتار شدن در شبهات بسیار سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: وجود عالم عامل برکت و نعمت بسیار بزرگ برای مردم متدین جامعه است زیرا عالمان دین تکیه گاه و پناه‌گاه مردم به شمار می‎‌روند.

وی افزود: عالم، عامل خود نور است و با وجود این نور تاریکی و ظلمت و جهالت در جامعه جای ندارد و تا این نور وجود دارد، مردم گمراه نخواهند شد.

وی به شخصیت اخلاقی و علمی مرحوم آیت الله عراقچی همدانی اشاره کرد و گفت: آن عالم ربانی عالمی عامل، مبلغی فداکار و بزرگ، انسانی رئوف در عرصه دین و یار و صدیق مردم و استاد اخلاقی برجسته در حوزه و جامعه بود که توانست خدمات شایانی به دین و جامعه کند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdj50s.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما