شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : 12678
منوچهر متکی در قم:

تولید ثروت در کشور مقدس شمرده شود

قم نيوز : منوچهر متکی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، اقتصاد کشور باید مردمی باشد و برای این کار باید تولید ثروت در کشور، مقدس شمرده شده و به کار آفرینان و تولیدکنندگان کشور به عنوان انسان‌های ارزشی که کار مقدسی را انجام می‌دهند نگاه کرد.
تولید ثروت در کشور مقدس شمرده شود
به گزارش قم نیوز، منوچهر متکی با حضور در منزل مجتبی بیگدلی رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان با جمعی از کارآفرینان استان قم دیدار و اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود کشور و راهکارهایی که برای برون رفت از وضعیت موجود داشتم، تصمیم بر این شد تا وارد عرصه انتخابات شویم.

وی با بیان اینکه بر خلاف خواست دشمنان، باید برگزاری یک انتخابات خوب و پرشور محور اصلی ما باشد، گفت: سناریوهای دشمن را می‌شناسیم و آن‌ها نیز فهمیده‌اند که نمی‌توانند خیلی روی انتخابات ما اثر بگذارند چرا که در انتخابات مجلس نهم پیش بینی می‌کردند که حداکثر ۳۰درصد مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شوند تا بعد از آن بتوانند مشروعیت نظام را زیر سؤال ببرند، اما تحلیل‌‌هایشان غلط از آب در آمد.

وزیر سابق امور خارجه، با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ باید به دو جنبه شکل ظاهری و قالب‌های انتخابات و نیز به محتوای آن توجه داشت، گفت: از نظر قالب و شکل ظاهری انتخابات باید این سؤال برای ما مطرح شود که چگونه یک فرد در انتخابات‌های ریاست جمهوری در ایران رأی می‌آورد؟

وی گفت: اولین رئیس جمهوری که در نظام جمهوری اسلامی انتخاب شد، بلافاصله مشخص شد که بر علیه نظام مشغول فعالیت بوده و از جایگاه ریاست جمهوری نظام بر علیه نظام کار می‌کند که این موضوع برای دوستداران حقیقی انقلاب سخت بود.

متکی اضافه کرد: بعد از خلع بنی صدر توسط مجلس شورای اسلامی و این جراحی که انجام شد، این سؤال و دغدغه در ذهن دوستداران انقلاب پدیدار شد که رئیس جمهور با کلیت نظام در نیافتد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ با بیان اینکه گفتمانی که کاندیدا‌ها در انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌کنند، در پیروزی یا شکست آن‌ها نقش اساسی دارد، گفت: اگر مواضع کاندیدا‌ها با نیازهای جامعه تلاقی پیدا کند اولین گام موفقیت برداشته شده و اگر این مواضع مورد اعتماد مردم قرار گیرد پیروزی کلی حاصل می‌شود.

مکانیزم رسیدن به وحدت اصولگرایان از خود وحدت مهم‌تر است
وی افزود: در شرایط فعلی مطرح می‌شود که کاندیداهای اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری زیاد است و باید کاهش پیدا کند؛ اگر چه این حرف درست است اما اینکه چگونه این کار انجام شود و چگونه به وحدت اصولگرا‌ها دست پیدا کنیم مهم است؛ یعنی مکانیزم رسیدن به وحدت از خود امر وحدت مهم‌تر است.

اتحاد اصولگرایان در انتخابات ۹۲ نباید اجباری باشد
متکی با تصریح بر این مطلب که بحث اتحاد و یا ائتلاف اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نباید یک موضوع اجباری باشد بلکه باید ضرورت آن حاصل شود، گفت: باید بررسی شود که نیازهای فعلی جامعه کدام کاندیدا را اقتضاء می‌کند و این به این معنی است که اگر ما اصولگرایان بهترین فرد را برای ریاست جمهوری معرفی کردیم شاید مقبول‌ترین فرد برای این شرایط نباشد و از این رو باید به این نکته مهم توجه کرد.

در اردیبهشت ماه دو اصولگرا به نیمه نهایی بروند
وی با بیان اینکه از الآن تا ۱۵ اردیبهشت ۹۲ در مجموعه اصولگرایان در ‌‌نهایت دو الی سه نفر در وزن کشی نهایی بالا می‌آیند و بعد وارد مرحله نیمه نهایی خواهند شد، گفت: اگر نگرانی از رقیب نیست همه این‌ها می‌توانند باشند، اما اگر هست، باید وزن کشی صورت گیرد.

وزیر سابق امور خارجه گفت: بحث ائتلاف و اتحاد اصولگرایان نباید اجبار باشد بلکه باید همه افراد به ضرورت آن برسند و وقتی این امر حاصل شد، خود فردی که بفهمد رأی ندارد باید کنار بکشد.

وی در خصوص مصداق‌های بالا بودن وزن کاندیدا‌ها در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه فردی در رسانه‌های حضوری فعال و نه حضور پولی داشته و این رسانه‌ها باشند که به دنبال او بدوند، یکی از نشانه‌های اهمیت آن کاندیداست؛ یا اینکه اگر فردی اعلام عمومی برای کاندیداتوری کرد، ببیند چقدر جمعیت در سخنرانی‌هایش جمع می‌شود.

متکی گفت: هر نامزد انتخابات، باید تصویر روشنی از شرایط روز کشور داشته و تحلیل‌های درستی را ارائه دهد؛ همچنین باید خود او و تیمش، قدرت آسیب‌شناسی درستی از شرایط کشور داشته و برای برون رفت از شرایط نامطلوب و یا حرکت از شرایط مطلوب به مطلوب‌تر برنامه ارائه دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید در بررسی و بیان شرایط روز، تمام نقاط مثبت و منفی را با هم و منصفانه ببینیم، گفت: برای مثال در دوران دولت احمدی‌نژاد به اندازه کل تاریخ انقلاب، برق تولید شد و یا اینکه صادرات غیر نفتی که در آخرین سال‌های دولت اصلاحات ۷ و نیم میلیارد دلار بود به ۳۰ میلیارد دلار رسید، اما به گام‌هایی که در این دولت برداشته نشد و یا اینکه نادرست برداشته شد و انحرافاتی پدید آمد هم باید توجه کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ گفت: امر کشورداری امری تخصصی است و باید طبق ضوابط مشخصی باشد که به موفقیت برسد.

شرایط نامطلوب اقتصادی نتیجه تصمیمات غلط مسئولان است
وی با بیان اینکه برخی از مسائل اقتصادی نامطلوب کشور، ربطی به تحریم نداشته و به سوء مدیریت مسئولان امر بر می‌گردد، گفت: اگر می‌بینیم که در عرص نیم ساعت قیمت یک کالا ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و...، نه ربطی به تحریم داشته و نه دلیل اقتصادی دارد، بلکه نتیجه سوء مدیریت و تصمیمات غلط مسئولان است.

یارانه ۵برابر با قیمت سوخت ۸برابر خدمت به مردم نیست
متکی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته خدماتی که به مردم می‌دهند، از دل اقتصادشان بیرون می‌آورند، گفت: اگر در کشور، ما برای اینکه بخواهیم به جای هزار تومان، دو هزار تومان به مردم بدهیم و برای این کار دلار هزار تومانی را دو هزار تومان به بازار عرضه کردیم، این کمک به مردم نیست، بلکه ساده کردن صورت مسئله‌ای است که ما آن را پیچیده کردیم.

وی افزود: اگر یارانه پرداختی به مردم را ۵ برابر کردید و از آن طرف مردم را مجبور کردید سوخت و انرژی را ۸ برابر قیمت فعلی بخرند، چیزی به جیب مردم اضافه نکردید، بلکه کم کردید.

خوب حرف زدن در سیاست خارجی مهم است
وزیر سابق امور خارجه با بیان اینکه اولویت مهم دیگر در شرایط امروز کشور، حوزه مسائل خارجی است، گفت: حرف خوب زدن و خوب حرف زدن دو اصل بسیار مهم در حوزه سیاست خارجی است که مسئولان ما باید به آن‌ها توجه کنند.

وی افزود: اگر ما حرف خوبی که داریم را بدون توجه به سیاست‌های بین الملل به دنیا عرضه کردیم، شاید هزینه‌هایی را به کشور تحمیل کردیم.

ارتباط با کشورهای دیگر به معنای وادادگی نیست
این فعال سیاسی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم غربی‌ها، عدم ارتباط کشورمان را با دنیا دنبال کنند، گفت: ارتباط با کشورهای دیگر به معنای وادادگی نیست.

وی با اشاره مجدد به بحث اخیر در خصوص رابطه ایران و آمریکا گفت: ما نباید سیگنال‌های غلط در این باره بدهیم و توجه کنیم که رهبر معظم انقلاب در عین انقلابی بودن، دیپلمات‌ترین حرف را در این باره زده‌اند.

متکی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم وحدت در جامعه و به خصوص میان مسئولان کشور، گفت: آموزه‌های اسلامی ما حکم می‌کند اگر عیبی از هم سراغ داریم در خفا و اگر یک خوبی از هم سراغ داریم علنی بگوییم، اما اگر عکس این توصیه عمل کردیم، باید تبعات آن را هم بپذیریم.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان ما تنازع کردند، در ذهن مردم اعتماد به این جایگاه‌ها خدشه ,وارد می‌شود.

دولت یازدهم باید دولت تغییر در روش‌ها باشد
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه دولت یازدهم، باید دولت تغییر در روش‌ها باشد، گفت: ممکن است بینش‌های ما درست باشد، اما روش‌های ما روش‌های درستی نباشد و این موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد و البته لازمه تحقق این امر مهم این است که مسئول دولت بداند این مسئولیت امانتی در دست اوست.

کار دولت مکتب سازی نیست، بلکه اتخاذ بهترین روش‌ها برای اداره کشور است
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید رفتار تمام رؤسای دولت‌ها، از ابتدای انقلاب تا کنون مورد آسیب‌شناسی قرار گرفته و بررسی شود که چرا تقریبا تمام آن‌ها در نیمه و یا پایان راه، با مسیر صحیح زاویه پیدا کردند، گفت: تصورم این است که ما جایگاه ولایت فقیه، رهبری و مرجعیت و همچنین جایگاه ریاست جمهوری را درست نشناخته یا درست به آن‌ها توجه نکرده‌ایم؛ جایگاه رئیس جمهور که رئیس دولت است یک جایگاه استراتژیک در امر کشور داری، در حل مشکلات کشور و اتخاذ بهترین مدل‌ها برای اداره کشور است و دولت باید همه استعداد‌هایش را برای این موضوع مهم به کار بگیرد و بدانند کار دولت مکتب داری، مکتب سازی و دادن قرائت‌های مختلف از دین و دین مداری نیست.

دولت‌هایی که به انحراف کشیده شدند به جایگاه ولایت فقیه توجه نکردند
متکی افزود: همه باید بدانیم که ولایت فقیه یک جایگاه ایدئولوژیک در نظام جمهوری اسلامی ایران است که تشخیص می‌دهد کدام قرائت از دین درست است و اینجایگاه در حوزه هماهنگی ارکان نظام نقش آفرینی می‌کند.

وی گفت: دولت‌هایی که به انحراف کشیده شدند، به جایگاه واقعی جایگاه ولایت فقیه توجه نکردند.

به دعوت جمعی از مردم کاندیدای ریاست جمهوری شدم
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ گفت: در مهرماه امسال به دعوت جعمی از مردم از جمله، دانشجویان، نخبگان، کسبه و بازاریان و... روبه رو شده و تصمیم به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ گرفتم.

وی گفت: برنامه‌های اقتصادی خود را به صورت تدوین شده بعد از ثبت نام در انتخابات، به اطلاع ملت ایران می‌رسانم که البته بیشتر تمرکز این برنامه روی ارتقاء تولید در کشور است.

تولید، یک موضوع «بزن درو» نیست
متکی گفت: معتقدم نباید به امر تولید به عنوان یک امر پروسه‌ای و «بزن درو» نگاه کرد، بلکه باید تولید را حمایت و سرمایه‌های درگردش کشور را جذب این مقوله نمود.

حمایت از تولید سیستمی نباشد، ۳هزار میلیارد تومان بیرون می‌آید
وی با تأکید بر اینکه حمایت از تولید در کشور باید به صورت سیستمی بوده و این امر نهادینه شود، گفت: اگر حمایت از دولت به صورت سیستمی نباشد، عده‌ای به صورت کاغذی از مزایا و تسهیلات امر تولید بهره‌مند شده و البته هیچ کمکی به امر تولید در کشور نمی‌کنند و از دل همین بهره‌مند شدن‌های بی‌دلیل از مزایای تولید، ۳هزار میلیارد تومان‌ها بیرون می‌آید.

این فعال سیاسی اضافه کرد: تأکید بر سلامت سیستم اداری کشور و نظارت مستمر روی این موضوع نیز از جمله موضوعات مهم است که کشور را رشد می‌دهد.

تولید ثروت در کشور مقدس شمرده شود
وی خاطرنشان کرد: همه باید بدانیم که در تاریخ انقلاب هر‌گاه به هر مقوله‌ای به صورت ملی نگاه کردیم موفق بودیم مانند ۸سال دفاع مقدس که با وجود آنکه بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا با دشمن ما و صدام بودند، اما ما اگر چه ضرر کردیم، اما نشکستیم.

متکی اضافه کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، اقتصاد کشور باید مردمی باشد و برای این کار باید تولید ثروت در کشور، مقدس شمرده شده و به کار آفرینان و تولیدکنندگان کشور به عنوان انسان‌های ارزشی که کار مقدسی را انجام می‌دهند نگاه کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdj90f.yt0x56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما