جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : 38148
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی بوشهری:

قوای سه‌گانه حقوق ملت را از حلقوم آمریکایی‌ها بیرون آورند/قوانین شوراها نیازمند ترمیم است

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: مردم از قوه قضائیه، قوه مقننه و قوه مجریه توقع دارد آنچه در توان دارند در مقابل این تجاوز آشکار و دشمنی آمریکایی‌ها ایستاده و حقوق ملت را از حلقوم آمریکایی‌ها بیرون آورند.
قوای سه‌گانه حقوق ملت را از حلقوم آمریکایی‌ها بیرون آورند/قوانین شوراها نیازمند ترمیم است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه امروز قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت امنیت فرهنگی در کشور و تأکیدات مقام معظم رهبری برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، ویژگی‌ها و بسترهای تهاجم فرهنگی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: نخستین ویژگی تهاجم فرهنگی این است که یک امر آرام و بی سر و صدا است و دشمن با امکاناتی که در اختیار دارد مسئله تهاجم فرهنگی را مدیریت و رهبری می‌کند.

وی تصریح کرد: در طرف دیگر این مسئله در عین گستردگی و فراگیر بودن برای مردم آشکار نیست و اگر تهاجم فرهنگی شکل گرفت هیچ‌کس از آن مصون نیست و خطر تهاجم فرهنگی به مراتب بیشتر از تهاجم نظامی است.

امام جمعه قم عنوان کرد: تهاجم نظامی جان انسان‌ها را نشانه می‌گیرد اما تهاجم فرهنگی روح و قلب انسان‌ها را از آن‌ها می‌گیرد و آن‌ها دنبال تسخیر ذهن و قلب انسان‌ها هستند.

وی با تأکید بر اینکه تهاجم فرهنگی آرام آرام حساسیت‌ها را از بین می‌برد، گفت: در مقابل تهاجم فرهنگی، تهاجم نظامی ذهن‌ها و حساسیت‌ها را بالا می‌برد و توجه جهانیان را به خود جلب می‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری، یکی از مسائل مهم در تهاجم فرهنگی را تدریجی بودن آن دانست و افزود: مراکز فرهنگی و دانشگاه‌ها باید آماده مقابله با دشمنان و تهاجم فرهنگی آنان باشند.

وی تصریح کرد: با همه این شرایط که تهاجم فرهنگی دارد هیچ کدام از این موارد شاید تاثیرگذار نباشد و عمده چیزی که زمینه‌ساز تهاجم فرهنگی است بسترهای آن است که گاهی توسط عوامل بیرونی و گاهی توسط عوامل درونی تاثیرگذار است.

امام جمعه قم عوامل درونی تهاجم فرهنگی را قابل توجه دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل بسترساز تهاجم فرهنگی، مسائل اقتصادی است.

وی، ضعف‌های جامعه، ضعف سیستم‌ها و عملکردها و ضعف در برنامه‌ریزی‌ها را از دیگر مسائل بسترساز تهاجم فرهنگی دانست و افزود: نگاه و توجه مسئولان باید به سمت برنامه‌ریزی صحیح و آگاهانه برای اقشار مختلف مردم باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه دوم نماز جمعه قم با اشاره به نامگذاری روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها، رسالت اصلی شوراها را گره گشایی از مشکلات و مسائل شهرها و روستاها دانست و تصریح کرد: شوراها باید با وحدت رویه به رفع مشکلات مردم بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: قوانین شوراها نیازمند ترمیم است و آنقدر که باید برای رسیدگی به مسائل توانمند نیستند و باید همراه با دولت و مجلس برای رفع این مشکل تصمیم گیری کنند.

امام جمعه قم با اشاره به روز جهانی کارگر، مقام کارگر در اسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: مقام کارگر به حدی است که پیامبر اسلام دست کارگر را می‌بوسد و ایشان می‌فرماید که کسی که برای گذران زندگی خود و خانواده تلاش کند در مسیر الهی حرکت کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت کار در کشور گفت: کالایی که در کشور ما تولید می‌شود و نتیجه کار کارگران باید با کیفیت بالا و در حد و بالاتر از کیفیت کالاهای خارجی باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری لزوم تأمین امنیت شغلی کارگران توسط دولت را مورد توجه قرار داد و افزود: بانک‌ها و دولت به مدد کارخانجات بشتابند، جامعه کارگر ما از نظر درآمدی در سطح بالایی نیست، تولید ثروت به هر قیمتی درست نیست و وارد کردن کالایی که به کالای ایرانی ضربه بزند از نظر انسانی و اخلاقی صحیح نیست.

وی خواستار مبارزه با قاچاق مافیایی در کشور شد و خاطرنشان کرد: چگونه ساز و کاری ایجاد شده که صدها کانتینر قاچاق به سمت تهران حرکت می‌کند، باید زمینه این نوع مسائل برطرف شود.

امام جمعه قم با اشاره به ویژگی‌های شهید مطهری که موجب نامگذاری روز شهادت وی به نام روز معلم شد، گفت: معلمان ما شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند هم در تعلیم و هم در تربیت و انتقال مسائل اخلاقی به دانش آموزان.

وی با اشاره به مانع تراشی و کارشکنی آمریکایی‌ها در مسئله برجام، تصریح کرد: همانطور که رهبری بارها تذکر داده‌اند، هرچه زمان می‌گذرد سند خیانت‌ها و کارشکنی‌های آمریکا بیشتر می‌شود و معلوم نیست این پرونده قطور تا چه زمانی ادامه پیدا کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ضبط دو میلیارد دلار از دارایی‌های کشور توسط آمریکایی‌ها، تصریح کرد: این چه قانون و کشوری است، دشمن بداند ملت ما با قدرت و اقتدار در مقابل توطئه و دشمنی‌های آن‌ها خواهد ایستاد.

وی با بیان اینکه برخی در مسئله غصب دارایی‌های کشور، تقصیر را گردن دیگری می‌اندازند، تصریح کرد: مردم از قوه قضائیه، قوه مقننه و قوه مجریه توقع دارد آنچه در توان دارید در مقابل این تجاوز آشکار و دشمنی آمریکایی‌ها ایستاده و حقوق ملت را از حلقوم آمریکایی‌ها بیرون آورید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdjf0s.yt0jo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما