?>?> مجموعه حکمت‌نامه رضوی در قم منتشر شد | قم نیوز
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب : 28158
رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث:

مجموعه حکمت‌نامه رضوی در قم منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث گفت: مجموعه حکمت نامه رضوی مجموعه ۴ جلدی است که در بردارنده بیش از ۱۸۰۰ روایت رضوی از امام رضا (ع) است و با متن عربی و ترجمه فارسی است.
مجموعه حکمت‌نامه رضوی در قم منتشر شد
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام محمدکاظم طباطبایی ظهر امروز در مراسم رونمایی از مجموعه 4 جلدی حکمت نامه که در سالن علامه مجلسی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) اظهارداشت: حضرت رضا (ع) فرمودند که خداوند رحمت کند بنده‌ای را که برای نشر و احیای دین تلاش می‌کند.
 
رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مجموعه دارالحدیث افزود: مجموعه دارالحدیث روایات ائمه (ع) را در کنار یکدیگر جمع آوری کرده است و برا این اساس مجموعه‌ای به نام حکمت نامه شکل گرفت.
 
طباطبایی با اشاره به مفهوم حکمت نامه بیان کرد: حکمت نامه مجموعه‌ای است که در آن موضوعات طبی، پزشکی و معرفتی و همچنین مجموعه روایاتی از ائمه (ع) با دسته بندی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و به این وسیله مردم با سیره ائمه (ع) آشنا می‌شوند.
 
وی با با تاکید بر جایگاه بالای نشر دین در جامعه عنوان کرد: رسول اکرم (ص) فرمودند کسانی که پس از من روایات و احادیث را به مردم می‌آموزند جانشین من هستند.
 
رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث تصریح کرد: مجموعه حکمت نامه رضوی که امروز از آن رونمایی شد با تلاش و همکاری پژوهشگران علوم و معارف حدیث تهیه شده است و یک مجموعه 4 جلدی است که در بردارنده بیش از 1800 روایت رضوی از امام رضا (ع) است که متن آن عربی است اما ترجمه فارسی هم در کتاب آورده شده است.
 
طباطبایی اظهار داشت: مجموعه حکمت‌نامه رضوی در 8 بخش تنظیم شده است که دارای ابواب معرفتی، اخلاقی، اجتماعی، پزشکی و بهداشتی است 1800 روایتی که از امام رضا (ع) در این مجموعه کتاب آورده شده است 850 روایت آن از قرآن کریم اقتباس داده شده است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdjf0x.yt0jk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما