دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 47508
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس اداره امور قرآني اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم:

حفظ وحدت بين مسلمانان مهمترين هدف مبعث است

قم نيوز : قم نیوز: رئيس اداره امور قرآني اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم گفت: حفظ وحدت بين مسلمانان مهمترين هدف مبعث است بر همين اساس مسلمانان و مؤمنان با يكديگر برادر هستند خداوند در آيات متعدد مسلمانان را به وحدت و مشورت در كارها دعوت مي‌كند.
حفظ وحدت بين مسلمانان مهمترين هدف مبعث است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز ضمن تبریک سالروز مبعث رسول اکرم(ص) اظهار کرد: خداوند در سوره احزاب می‌فرماید هدف از بعثت این است که بشر را از خواب غفلت و گمراهی نجات دهد و این امر بندگی خدا، رهایی از یوغ طاغوت و استعمار، آزاداندیشی و آزاد بودن بشر را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیام دیگر این است که بشر در زمینه بندگی طاغوت، هواهای نفسانی و رسوم و سنت‌های پوسیده و نادرست گذشتگان انذار می‌شود تا عبرت بگیرند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه آزادگی انسان‌ها در گرو بندگی خداوند است گفت: رهایی از استعمار و استثمار از دیگر پیام‌های مبعث است نبی مکرم اسلام(ص) در تبیین هدف بعثت می‌فرمایند من آمدم تا اخلاق انسانی را زنده کنم.

وی عنوان کرد: شناخت خداوند، ایمان به خدا، در پناه خدا بودن و دوری از طاغوت از پیام‌های بعثت پیامبر اکرم(ص) است انسان‌ها بر همین اساس باید به ریسمان الهی چنگ بزنند و از طاغوت شیطان، هوای نفس و استثمار سایر افراد رهایی پیدا کنند.

عظیمی یادآور شد: مبعث کرامت، آزادگی و مقام انسانیت را به بشر برمی‌گرداند و به این وسیله انسان‌ها نجات پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به مسئله ارتباط بین انسان‌ها در مسئله مبعث گفت: حفظ وحدت بین مسلمانان مهمترین هدف مبعث است بر همین اساس مسلمانان و مؤمنان با یکدیگر برادر هستند و خداوند در آیات متعدد مسلمانان را به یکپارچگی، وحدت و مشورت در کارها دعوت می‌کند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: کتاب قرآن و پیامبر اکرم(ص) یکی است دلیل ندارد مسلمانان در بحث دین تفرقه داشته باشند مسلمانانی که پیرو قرآن است دلیلی ندارد با یکدیگر اختلاف داشته باشند مگر کسانی که تفسیر نادرست از قرآن را بیان کنند.

وی عنوان کرد:‌ داعش یکی از توطئه‌ها در این زمینه است داعشی‌ها کتاب خود را قرآن معرفی کردند تا سوء استفاده کنند زیرا کشت و کشتار، بی‌رحمی و جنایت در دین اسلام جایی ندارد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdjk0o.yt05z6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما