قم نيوز : قم نیوز: ورزشکاران یکی از موفق‌ترین رشته‌های فعال در بین جانبازان و معلولین استان قم برای به دست آوردن سهمیه بازی‌های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی جهان آماده رقابت با حریفان می‌شوند.
معلولین دوومیدانی قم آماده اعزام به مسابقات جهانی و کشورهای اسلامی
به گزارش قم نیوز،  هنوز زمان زیادی از درخشش دوومیدانی‌کاران معلول استان قم در تلاش برای به دست آوردن سهمیه اعزام به رقابت‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل نگذشته که قمی‌ها برای حضور در مسابقات جهانی و بازی‌های کشورهای اسلامی به مصاف رقبا می‌روند.

این در حالی است که دوومیدانی یکی از رشته‌های شاخص و موفق ورزش جانبازان و معلولین در استان قم به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر نمایندگان این رشته همواره در مسابقات قهرمانی کشور مدال‌های متنوع طلا، نقره و برنز از جدال با حریفان خود کسب کرده‌اند.

* کسب نخستین مدال پارالمپیکی ورزش قم از رشته دوومیدانی

حتی این رشته ورزشی در تاریخ برگزاری بازی‌های پارالمپیک برای ورزش قم افتخار آفرین و مدال‌آور بوده، به طوری که نخستین مدال تاریخ ورزش قم در بازی‌های پارالمپیک را ورزشکار جانباز دوران دفاع مقدس یعنی سیدسعیدرضا چاووشی از پارالمپیک 28 سال قبل یعنی 1986 سئول کره جنوبی به ارمغان آورده است.

در هر حال دوومیدانی به عنوان یکی از رشته‌های افتخارآفرین ورزش برای جانبازان و معلولین استان قم شناخته می‌شود و ورزشکاران پرتوان این رشته در هر دو بخش آقایان و بانوان در پیکارهای سال جاری نیز تا آستانه کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل پیش رفتند اما با بداقبالی نتوانستند حد نصاب ورودی پارالمپیک را به ثبت برسانند و قم را در کنار رشته‌های والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر در این رویداد بزرگ جهانی صاحب سهمیه کنند و نام قم در این رشته نیز در جهان بلند آوازه شود.

* درخشش دوومیدانی‌کاران قم با کسب 17 مدال از رقابت‌های انتخابی پارالمپیک

با این حال رقابت‌های سال جاری دوومیدانی لیگ جانبازان و معلولین کشور با انگیزه دست‌یابی نمایندگان استان‌های مختلف به حد نصاب ورودی المپیک در خرداد ماه به انجام رسید و دوومیدانی‌کاران معلول قم با کسب 17 مدال از مسابقات معلولین کشور خوش درخشیدند.

برای حضور در این رقابت‌ها تیمی متشکل از چهره‌های شاخص دوومیدانی معلولین قم تشکیل و راهی رقابت‌های لیگ دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های جانبازان و معلولین کشور شد و در مجموع بهترین عملکرد چند سال اخیر حضور خود در این رقابت‌ها را ارائه کرد.

با توجه به اینکه مسابقات لیگ دوومیدانی جانبازان و معلولین باشگاه‌های کشور در سال 1395، از جنبه گزینشی تیم ملی اعزامی به مسابقات رشته دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک 2016 در شهر ریودوژانیرو برزیل برخوردار بود، تمام چهره‌های مطرح کشور در آن به میدان رفتند.

نمایندگان اعزامی از هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم در مسابقات لیگ دوومیدانی جانبازان و معلولین باشگاه‌های کشور فراتر از حد انتظار درخشیدند و بدین‌ترتیب در هر دو بخش مردان و بانوان مدال‌های رنگارنگ طلا، نقره و برنز متعددی به تیم قم اختصاص پیدا کرد.

* فروغ مردان دوومیدانی‌کار با 12 مدال و بانوان با 5 مدال

دوومیدانی‌کاران پرتوان جانباز و معلول استان قم در قسمت مردان پیکارهای امسال لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور و انتخابی پارالمپیک 2016 برزیل با کسب 12 مدال رنگارنگ در مواد و رشته‌های گوناگون فروغ بسیار خوبی داشتند، ضمن اینکه در بخش بانوان نیز پنج مدال به تیم قم تعلق گرفت تا قم مجموعا 17 مدال این رقابت‌ها را کسب کند.

این در حالی است که در مجموع تعداد 15 دوومیدانی‌کار عضو انجمن دوومیدانی هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم در رقابت‌های این فصل لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور حضور یافته بودند و این تعداد ورزشکار توانمند 6 مدال طلا، 6 نشان نقره و پنج مدال برنز را به نام قم ثبت کردند.

در بخش بانوان رقابت‌های سال 1395 لیگ دوومیدانی جانبازان و معلولین باشگاه‌های کشور، خدیجه تجدد در رشته پرتاب وزنه بهترین عملکرد را داشت و بالاتر از دیگر رقبای خود به مقام نخست و عنوان قهرمانی دست یافت تا طلا بگیرد، ضمن اینکه اعظم آرزومند در رشته پرتاب نیزه دومین مدال طلای قم را کسب کرد.

از بین دیگر نمایندگان هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم، زینب حسنی در رشته پرتاب دیسک مقام نایب‌قهرمانی را کسب کرد و مدال نقره گرفت و راحله براتی در رشته پرتاب وزنه به مدال برنز دست یافت تا با مدال برنز لیلا الهی در رشته پرتاب دیسک قم از بخش بانوان پنج مدال به دست بیاورد.

* کسب 4 مدال طلا از لیگ دوومیدانی معلولین کشور

رقابت‌های بخش آقایان لیگ دوومیدانی معلولین ایران در سال جاری نیز برای تیم قم مدال‌های متنوعی به همراه داشت به طوری که سید‌رضا علوی در پرتاب نیزه، احمد اسلامی و مهدی عرب‌خراسانی در رشته 800 متر دو کلاس پزشکی همراه با محسن مجیدی در رشته پرتاب دیسک مجموعاً چهار مدال طلا به ارمغان آوردند.

مدال‌آوران نقره تیم جانبازان و معلولین قم در بخش آقایان این پیکارها، حامد زارعی در پرتاب دیسک، ایمان عرب در 100 متر، احمد اسلامی در 400 متر، علی زره‌ساز در 200 متر و محسن میرزایی در رشته پرش طول لیگ دوومیدانی جانبازان و معلولین کشور بودند.

همچنین حامد زارعی در رشته پرتاب وزنه، مهدی زال در رشته پرتاب نیزه و احمد غفاری در رشته پنج هزار متر رتبه سوم این رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند و بدین‌شکل سه مدال با ارزش برنز حاصل تلاش آنها در ترکیب تیم اعزامی دوومیدانی هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین قم بود.

* رقابت برای کسب سهمیه بازی‌های پاراآسیایی 2017

رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: اکنون نوبت به برگزاری رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی سال 1395 جانبازان و معلولین کشور رسیده است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولین ایران در دهه سوم مهر ماه برگزار می‌شود.

محمد پیروزمنش خاطرنشان کرد: برگزاری رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی کشور در هر دو بخش بانوان و آقایان و با حضور نمایندگان تمام استان‌های کشور صورت می‌گیرد و قطعا همانند مسابقات لیگ، آماده‌ترین دوومیدانی‌کاران قم برای کسب افتخاراتی دیگر به میدان خواهند رفت.

با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی انجمن دوومیدانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین ایران، این دوره از مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور در دو بخش آقایان و بانوان روزهای 27 و 29 مهر ماه و در گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش به میزبانی تهران به انجام می‌رسد.

با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده در تهران، مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب پذیرای دوومیدانی‌کاران جانباز و معلول شرکت کننده در این مسابقات است، در حالی که پیکارهای بخش بانوان با حضور 180 دوومیدانی‌کار و بخش آقایان با حضور 220 مدعی کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در بخش بانوان تا روز بیست و ششم مهر ماه فرصت ورود به مکان برگزاری مسابقات را دارند و از صبح روز بیست و هفتم مهر رقابت آنها آغاز خواهد شد، ضمن اینکه مسابقات بخش مردان از روز بیست و نهم مهر ماه استارت می‌خورد تا برترین‌ها مشخص شوند.

* اعزام به رقابت‌های جهانی لندن و بازی‌های کشورهای اسلامی

در شرایطی که با توجه به محدودیت در نظر گرفته شده توسط انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولین ایران، ‌سهمیه هر استان مشخص شده است، در بخش آقایان از 6 تا 10 نفر  و در بخش بانوان از چهار تا 6 نفر برای هر استان سهمیه پیش‌بینی شده است.

اهمیت کسب مدال و قرار گرفتن روی سکوهای اول تا سوم مسابقات دوومیدانی قهرمانی معلولین کشور در سال 1395 بسیار بالا است زیرا این رقابت‌ها انتخابی تیم ملی برای دعوت از چهره‌های برتر و مدال‌آور به اردوی آماده‌سازی برای اعزام به دو رویداد مهم خواهد بود.

رقابت‌های دوومیدانی جهانی لندن و مسابقات دوومیدانی بازی‌‌های کشورهای اسلامی و البته چند رویداد برون‌مرزی دیگر پیش‌روی دوومیدانی‌کاران معلول کشورمان است و بر همین اساس از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی کشور نفرات برتر و استعدادهای کشف شده به تیم‌ ملی دعوت می‌شوند و با برگزاری انتخابی دیگری بین آنها ترکیب نهایی ایران در رویدادهای پیش‌رو مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdjk0o.yt0xk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما