سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 26998
در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه‌الزهرا (س) مطرح شد

شرایط توفیق در کسوت طلبگی از نگاه آیت الله سبحانی

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله سبحانی طلبگی را توفیق بزرگ الهی دانست و گفت: شرط موفقیت در طلبگی را اخلاص در همه امور است از همین رو مطابق زمان و نیازهای جامعه برنامه ریزی کنید.
شرایط توفیق در کسوت طلبگی از نگاه آیت الله سبحانی
به گزارش قم نیوز، مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه‌الزهرا (س) ظهر دیروز با سخنرانی آیت الله سبحانی در جامعه‌الزهرا (س) با حضور عموم طلاب خواهر برگزار شد.

آیت الله سبحانی در این مراسم، طلبگی را توفیق بزرگ الهی دانست و اظهار کرد: دو زن بهشتی که خدای متعال از آنان تمجید می کند همسر فرعون، که حاضر شد از آن موقعیت و کاخ دل بکند و به خاطر عشق به خدای متعال بالای دار رود و دیگری حضرت مریم (س) است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه شرط موفقیت در طلبگی را اخلاص در همه امور است، افزود: از نظر اسلام زن مانند مرد، یک انسان به تمام معناست و در انسانیت او هیچ گونه نقصی وجود ندارد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه به جایگاه زن در اسلام تصریح کرد: زن در جامعه غرب موجودی است برای لذت بردن مردان و همچنین وسیله ای برای کسب درآمد شده است که این خود ظلمی است که غرب در حق زنان انجام داده است.

وی با تاکید براینکه زن یک مقام عالی معتقد است، عنوان کرد: رعایت حجاب و عفاف نیز در واقع یک نوع صیانت برای حفظ حریم زن است.

آیت الله سبحانی خطاب به طلاب حاضر تاکید کرد: مطابق زمان و نیازهای جامعه برنامه ریزی کنید باید زمان را درک کرد و مطابق با زمان و نیازهای جامعه اسلامی برنامه ریزی کنید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه قدم اول برای گام نهادن در وادی طلبگی و تحصیل علوم دینی را اخلاص است، خاطرنشان کرد: درس خواندن، درس دادن، زندگی کردن و همه شئون زندگی برای خدا و در راه جلب رضایت او باشد در این صورت است که انسان رشد علمی و معنوی می کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید براینکه طلاب جوان ادبیات عرب را جدی بگیرند، تصریح کرد: لازمه تاثیر بر دیگران تهذیب و تقوای الهی است از همین رو عالم دینی که در صدد راهنمایی و ارشاد مردم است باید قبل از هر کاری نفس خود را اصلاح کند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcdjn0x.yt09n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما