چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 21948

انقلاب اسلامی هنرمند سالاری غرب را از بین برد

قم نيوز : قم نیوز: دبیر کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هنر انقلابی اسلامی این بود که توانست هنرمند سالاری را از میان ببرد و این یکی از دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی در حوزه هنر است.
انقلاب اسلامی هنرمند سالاری غرب را از بین برد
به گزارش قم نیوز، محمد علی خبری پیش از ظهر امروز در نشست علمی و میزگرد تخصصی «هنر انقلاب اسلامی ، رسالت‌ها و چالش‌ها» با اشاره به اینکه باید در جامعه اسلامی آثار هنری در حوزه انقلاب اسلامی تولید شود اظهار کرد: کتبی که در قبل از انقلاب در دست جوانان ما بوده و در شرایط فعلی تغییرات بسیار زیادی کرده است و این موضوعی است که باید مد نظر قرار بدهیم.

دبیر کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هنر ایرانی و اسلامی تنها به ابعاد مادی نمی پردازد بلکه تمامی ابعاد زندگی انسان را مخصوصا ابعاد روحی روانی آن را در بر می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی تاثیرات بسیار زیادی را در شرایط جامعه داشته است تصریح کرد: این موضوع که انسان می تواند با نگاه به درون موفقیت های بسیار زیادی را کسب کند باید مورد توجه قرار بگیرد.

خبری گفت: هنر نمایشی در ایران به حاشیه رانده شد و تئاتر جایگزین آن شد و همواره این بحث وجود دارد که جایگاه تئاتر در این بستر فرهنگی کجاست پیام و فرمایشات امام (ره) و توجه کردن بر مسائل فرهنگی سبب شد که هنرمندان تحت تأثیر قرار بگیرند و اندیشه‌های امام (ره) را در آثار خود پیاده کنند.

وی با بیان اینکه هنر به مفهوم غربی با مفاهیم ما متفاوت است و به همین ترویج فرهنگ غرب در ایران یک گسستی در زبان‌، فرهنگ و آثار ما به وجود آمد گفت: هنر در جامعه ایرانی به عنوان یک نهاد فرهنگی است که از بدو تولد تا مرگ حضور دارد و بسترهای مختلفی مانند اقتصاد، جامعه شناسی و را به وجود آورده است .

دبیر کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ارزش انقلابی بودن در تمامی دوران حفظ شود خاطر نشان کرد: هنر یک هنجار معقول در جامعه اسلامی است و اکثر هنرمندانی که امروز در جامعه جایگاهی دارند از همین افراد و با این رویکرد هستند و بر همین اساس به فعالیت های خود ادامه می دهند.

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس همین افراد انقلابی به کارهای هنری پرداختند و به هنرمندان بزرگی تبدیل شدند خاطر نشان کرد: هنر انقلابی اسلامی این بود که توانست هنرمند سالاری را از میان ببرد و این یکی از دستاوردهای اصلی انقلاب اسلامی در حوزه هنر است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdjn0x.yt0fo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما