پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 47418
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شورای اسلامی استان قم مطرح کرد

ضرورت تلاش برای جمع آوری بیشتر زکات در قم

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای اسلامی استان قم گفت: امسال تلاش می‌کنیم که شرایط بهتری را در زمینه جمع آوری زکات در بخش مرکزی شهر قم و شهر قنوات داشته باشیم.
ضرورت تلاش برای جمع آوری بیشتر زکات در قم
به گزارش قم نیوز، ماشاء الله سعادتمندفر امروز، با اشاره به زمان برداشت گندم در استان قم اظهار کرد: هنوز یک ماهی تا برداشت محصول داریم و می‌توانیم که با هماهنگی و همفکری بین امام جمعه، ائمه جماعات و شوراها در بخش‌های قم مدیریت جمع آوری زکات را در استان به خوبی انجام بدهیم.

وی ادامه داد: در منطقه قنوات کارهای تبلیغاتی خوبی برای زکات انجام شده است، امسال تلاش می‌کنیم که شرایط بهتری را در زمینه جمع آوری زکات در بخش مرکزی شهر قم و شهر قنوات داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی استان قم در ادامه با اشاره به ضرورت مشارکت شوراهای روستاها در جمع آوری زکات اظهار کرد: شوراهای روستا از مشارکت در جمع آوری زکات استقبال می‌کنند و چنین مشارکتی اثرات خوبی در زمینه افزایش رقم زکات استان قم خواهد داشت.

وی ادامه داد: روحانیون زیادی در استان قم حضور دارند و باید این روحانیون با حضور بیشتر در روستاهای استان در تبلیغ فریضه زکات بکوشند، نباید در استان قم کشاورزی داشته باشیم که از مسائل مربوط به زکات بی اطلاع باشد.

عضو شورای اسلامی استان قم افزود: باید کاری کنیم که مردم در روستاهای استان با رغبت زکات را پرداخت کنند، منطقه خلجستان باغ‌های انگور دارد و برای جمع آوری زکات از این باغ‌ها تلاش می‌کنیم، باید اعتمادسازی بیشتری را بین مردم بخش‌های قم و شورای احیای زکات استان ایجاد کنیم.

وی در پایان با اشاره به جایگاه شوراها در استان قم خاطرنشان کرد: متاسفانه چندان به جایگاه شوراها در استان توجه نمی‌شود، در حالی که باید شوراهای فعال در استان قم شناسایی شوند، باید مراسم‌های خوبی برای شوراها در بخش‌های استان قم در روز شورا برگزار و اقدامات این شوراها بیان شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdjo0o.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما