دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : 25368

توزیع بن کتاب در نمایشگاه قرآن و عترت قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ۷۷ میلیون تومان بن کتاب توزیع شد که از این ۷۷ میلیون تومان چرخه اقتصادی، ۲۰ درصد را ناشران و ۲۰ را اداره کل ارشاد اسلامی عهده دار شد و مردم فقط ۶۰ درصد هزینه ها را عهده دار شدند.
توزیع بن کتاب در نمایشگاه قرآن و عترت قم
به گزارش قم نیوز، حامد حجتی با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه قرآن، اظهار کرد: برای برگزاری نمایشگاه قرآن چند هدف مشخص داشتیم که این اهداف در ایام برگزاری نمایشگاه به طور کامل محقق شده است.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به نخستین هدف برگزاری نمایشگاه قرآن در قم، افزود: با توجه وضعیت ویژه جغرافیایی شهر قم و گرمای طاقت فرسای هوا، فضای مناسبی را به وجود آوردیم تا خانواده های متدین، امکان استفاده از یک تفرج شبانه ماه مبارک رمضان را داشته باشند، تا خانواده ها بتوانند از محصولات مذهبی استفاده کنند و این زمینه را در ایام ماه مبارک فراهم کردیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد، تصریح کرد: با تشکیل این نمایشگاه سعی کردیم شرایطی را به وجود بیاوریم تا به چرخه اقتصاد توجه ویژه شود، زیرا یکی از مباحث مهمی که در حال حاضر وجود دارد، مبحث اقتصاد و فرهنگ است، بنابراین در این نمایشگاه تخفیف ۴۰ درصدی در حوزه نشر آثار در نظر گرفتیم.

حجتی با اشاره با اشاره به عرضه محصولات هنری، عنوان کرد: توجه ویژه ای به خرید آثار هنری در نمایشگاه، گفت: تابلو نقاشی آیت الله بهجت را استاندار قم از نمایشگاه خریداری کرد و تعداد قابل توجهی از آثار هنری را مردم استان خریداری کردند و در روز پایانی نیز از سوی اداره فرهنگ و ارشاد ۱۰ اثر تولید شده در نمایشگاه را خریداری شد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اشاره به توجه ویژه به کتب قرآنی و ویژه اهل بیت(ع)، بیان کرد: با اشاره به این که بخش زیادی از غرفه داران تنوع آثار خوبی دارند، آثار خود را در زمینه قرآن و اهل بیت(ع) ارائه کردند.

وی با اشاره به بخش کودک، تاکید کرد: در بخش نرم افزارها و بخش کودک فضایی نسبتا آرام را به وجود آوردیم تا کودکان در این نمایشگاه حضور داشته باشند و بتوانند اتفاقات و رویدادهای شهر را مشاهده کنند، بنابراین مردم استان با حضور در این نمایشگاه از محصولات فرهنگی استان مطلع شدند.

حجتی با اشاره به آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن، اظهار کرد: در آمارهای نهایی ۱۵ هزار خانوار بازدیدکننده وجود داشت که به طور متوسط هر شب۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ خانوار از نمایشگاه قرآن بازدید کردند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به بن کتاب توزیع شده در نمایشگاه قرآن، افزود: ۷۷ میلیون تومان بن کتاب توزیع شد که از این ۷۷ میلیون تومان چرخه اقتصادی، ۲۰ درصد را ناشران و ۲۰ را اداره کل ارشاد اسلامی عهده دار شد و مردم فقط ۶۰ درصد هزینه ها را عهده دار شدند.

وی با اشاره به آمار کتاب های توزیع شده، خاطرنشان کرد: حدود سه تا پنج هزار عنوان کتاب در نمایشگاه توزیع شد و ۶۰ اثر هنری در نمایشگاه خلق شد که ۱۰ اثر را اداره کل ارشاد خریداری کرده است.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcdjs0x.yt0k96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما