پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 31208
آیت‌الله سبحانی:

سیره امام حسن (ع) بهترین الگوی ترغیب جوانان به فراگیری علم است‌

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه باید همانند امام حسن (ع) به دیگران شخصیت بدهیم و شخصیت‌شکنی نکنیم تا به حرف ما گوش بدهند، گفت: یکی از الگوهایی که ما باید از امام حسن (ع) بگیریم این است که فرزندان خویش را به علم و دانش ترغیب کنیم.
سیره امام حسن (ع) بهترین الگوی ترغیب جوانان به فراگیری علم است‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، با اشاره به خصوصیات انسان‌های مؤمن اظهار داشت: یکی از صفات انسان‌های مؤمن این است که تنها از خداوند تبعیت می‌کند و آنچه که خدا وی را از آن منع کرده دوری کند و برای هدفی که رضایت الهی در آن باشد، تلاش می‌کند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه نباید در زندگی خویش از خداوند و دستورات الهی پیشی بگیریم، افزود: انسان‌های مؤمنی که برای اهداف الهی تلاش می‌کنند، درجه ایمان آن‌ها ارتقاء پیدا می‌کند و به‌سوی بهشت روانه می‌شوند، هنگامی که قرآن درباره کافران سخن می‌گوید در مقابل نیز درباره مومنان سخن می‌گوید و در مقابل هنگامی که درباره مومنان سخن می‌گوید، درباره کافران سخن به میان می‌آورد چراکه جنبه سلبی و ایمانی را در کنار یکدیگر ذکر می‌کند.

وی با تفسیر آیه‌ای از سوره احزاب تصریح کرد: خداوند به مومنان دستور داده تا جهاد کنند و در مقابل آن پاداش دریافت کنند، در مقابل انسان‌های منافق در عذاب الهی و دوزخ گرفتار می‌شوند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به حدیثی از اهل بیت (ع) افزود: امام حسن (ع) فرزندان خود و برادر خویش را جمع کرد و به آن‌ها گفت که شما در آینده از بزرگان هستید، ما باید همانند امام حسن (ع) به دیگران شخصیت بدهیم و شخصیت‌شکنی نکنیم تا به حرف ما گوش بدهند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: اگر با فرزندان در کمال احترام سخن بگوئیم، به حرف‌مان گوش می‌دهند و این موضوع را درک می‌کنند که دارای شخصیت هستند. یکی از الگوهایی که ما باید از امام حسن (ع) بگیریم این است که فرزندان خویش را به علم و دانش ترغیب کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdjx0s.yt0fz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما