پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 29238
در دیدار با رئیس‌جمهور مطرح شد

آیت‌الله نوری همدانی: دولت برنامه‌های فرهنگی خود را براساس نظر مراجع تقلید و علما پیش ببرد

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان در دیدار با رئیس‌جمهور گفت: دولت برنامه‌های فرهنگی را براساس نظرات علما و مراجع تقلید پیش ببرند تا برای دلسوزان نظام و متدینان نگرانی‌ به وجود نیاید.
آیت‌الله نوری همدانی: دولت برنامه‌های فرهنگی خود را براساس نظر مراجع تقلید و علما پیش ببرد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با رئیس جمهور، ضمن قدردانی از خدمات دولت در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: دولت در زمینه ساماندهی مسائل اقتصادی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور وظیفه سنگینی دارد و اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام داده است.

مرجع تقلید شیعیان با تقدیر از طرح ارتقای نظام سلامت کشور، افزود: این طرح از کارهای بسیار ارزشمند و مورد نیاز جامعه است و بنای ما نیز بر این است از دولت حمایت کنیم زیرا موفقیت‌های دولت مایه تحکیم و ثبات نظام و انقلاب است.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: در عین حال ما برای پیشرفت کشور و نظام اسلامی، نقد و انتقاد دلسوزانه انجام می‌دهیم، زیرا ما خود را موظف می‌دانیم دولتی را که در رأس آن یک روحانی با سوابق انقلابی خوب قرار دارد، با رفتار و نظر خود یاری کنیم.

استاد عالی حوزه علمیه قم روش امام راحل را برای دولت‌مردان نمونه و الگو دانست و گفت:‌‌ همان گونه که امام خمینی(ره) در برابر ظلم و ستم هیچ‌گاه تسلیم نشد و با این ظلم ستیزی اسلام را به شرق و غرب معرفی کرد، دولت هم باید با پیروی از فکر و اندیشه این انسان بزرگ، انقلاب اسلامی را به جهانیان عرضه کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: ما از اصل مذاکرات حمایت می‌کنیم زیرا مذاکره کنندگان را شخصیت‌هایی انقلابی و متعهد می‌دانیم و توقع داریم در مذاکرات با قدرت و عزت برخورد کنند و منافع ملی و خون شهدا را در نظر بگیرند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: اگر در مذاکرات به نتیجه‌ای رسیدیم که خوب است اما اگر هم نرسیدیم، عیب و نقصی برای نظام و دولت نیست زیرا در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار و قدرت‌های غربی، مقاومت کرده‌ایم.

استاد عالی حوزه علمیه قم توجه به مسائل اقتصادی را برای دولت بسیار ضروری دانست و گفت: رفع مشکلات گرانی و تورم از مطالبات به‌حق مردم است و دولت باید برای تحقق این امر دست واسطه‌گران را قطع کند تا مردم بتوانند نیازهای معیشتی خود را ارزان‌تر به دست آورند.

وی با تأکید بر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی، توجه به این نکته را برای دولت بسیار مهم و راهگشا دانست و تصریح کرد: چه تحریم باشیم یا نباشیم، باید اصل اقتصاد مقاومتی احیا شود.

آیت‌الله نوری همدانی دولت را به ارتباط بیشتر با مراجع عظام تقلید و حوزه علمیه و به‌ویژه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دعوت کرد و گفت: مسئولان دولتی برنامه‌های فرهنگی را براساس نظرات علما و مراجع تقلید پیش ببرند تا برای دلسوزان نظام و متدینان نگرانی‌ به وجود نیاید.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcdjx0x.yt0ns6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما