يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 50018
منبع : روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان قم

بانك هاي پذيرنده ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك افزايش يافت

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم از افزايش تعامل بانك هاي كشور با صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك با هدف پذيرش ضمانت نامه هاي صادره خبر داد.
بانك هاي پذيرنده ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك افزايش يافت
به گزارش قم نیوز، امير طيبي نژاد در بازديد از واحدهاي صنعتي با اعلام اين خبر اظهارداشت: با تلاش هاي سازمان صنايع كوچك وشهرك هاي صنعتي ايران و صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك، بيش از 18 بانك تجاري دولتي، تخصصي دولتي، بانك هاي غير دولتي و 2 موسسه مالي و اعتباري و صندوق كارآفريني همكاري نزديكي با اين صندوق خواهند داشت.

وي افزود: با توجه به تلاشهاي اين صندوق براي حمايت از سرمايه گذاران و فعالان صنايع كوچك در كشور خوشبختانه تعداد قابل توجهي از واحدهاي صنعتي از ضمانت نامه هاي صادره توسط صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك استفاده كرده اند.

طيبي نژاد با بيان اينكه هدف از تشكيل اين صندوق حمايت از فعالان بخش صنعت كشور در راستاي افزايش توليد داخلي بوده است يادآور شد: اين صندوق بدنبال آن است كه موجبات توسعه سرمایه گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرحهای اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی، با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانکها و موسسات مالی و اعتباری به صنایع کوچک را فراهم كند.

وي اضافه كرد: مهمترين خدمت صندوق کمک به توسعه صنایع کوچک از طریق تضمین حداکثر هفتاد درصد و در مناطق کمتر توسعه یافته تا هشتاد و پنج درصد  اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به صنایع و استفاده از وجوه اداره شده و سایر منابع مالی در چارچوب سیاست های صنعتی و برنامه های توسعه کشور در زمینه احداث، توسعه، بهسازی و نوسازی، سرمایه گردش، توسعه پیمانکاری های فرعی، تحقیق و توسعه، خرید فناوری و دانش فنی و تجهیزات آزمایشگاهی و توسعه منابع انسانی است.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم در ادامه به همكاري مناسب بانك ها و موسسات مالي با اين صندوق خبر داد و بيان داشت: هم اكنون بانك هاي سپه، پست بانك، ملي، صادرات، صنعت و معدن، كشاورزي، اقتصادنوين، پارسيان، پاسارگاد، سينا، انصار، ايران زمين، آينده، رفاه كارگران، تجارت، ملت و موسسه مالي كوثر و صندوق كارآفريني اميد نسبت به پذيرش ضمانت نامه هاي صادره توسط اين صندوق را پذيرش مي كنند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdjz0k.yt0zf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما