چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 41018
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل سابق کمیته امداد استان قم مطرح کرد

افزایش بیش از 5 برابری مشارکت‌های مردمی کمیته امداد/ارائه 5700 مورد تسهیلات کارگشایی به خانواده‌های محروم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل محیط زیست استان قم با بیان اینکه همایش اختصاصی دریاچه نمک با حضور استان‌های مجاور دریاچه نمک برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم در این همایش بتوانیم استان‌های مجاور را نسبت به تهدید دریاچه نمک آگاه کنیم.
افزایش بیش از 5 برابری مشارکت‌های مردمی کمیته امداد/ارائه 5700 مورد تسهیلات کارگشایی به خانواده‌های محروم
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم که در تالار فرهنگ‌سرای جوان برگزار شد، با تاکید بر اینکه خدمت‌گزاری برای قشر محروم جامعه افتخار بزرگی است، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم تاکنون توانسته در جشنواره‌های ملی جایگاه‌های برتر با به خود اختصاص دهد.

وی، دوری از سیاست و سیاست‌زدگی را یکی از ویژگی‌های اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم برشمرد و اضافه کرد: افرادی که به دنبال دعوت مردم به سمت کارهای خیر هستند باید در مرحله نخست خود یکی از عاملان خیر باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه در دوران مسؤولیت خود از هیچ اقدامی برای خدمتگزاری به محرومین دریغ نکرده است، مطرح کرد: مدیران بدون نیروهای توانمند نمی‌توانند به اهداف مورد نظر برسند اما به لطف خداوند متعال نیروهای برجسته‌ای در کمیته امداد امام خمینی استان قم فعالیت دارند.

این مسؤول، کاهش محرومین را یکی از افتخارات نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: سال 86 نزدیک به 5.3 درصد جمعیت استان قم مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده اما اکنون این آمار با جمعیت 40 هزار نفری به 3.1 درصد کاهش یافته است و فردی که در نوبت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) باشد در استان قم وجود ندارد.

جلالی توانمندسازی و توسعه اشتغال خانواده‌های محروم را یکی از اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم برشمرد و ادامه داد: سالانه بیش از هزار و 900 مورد اشتغال‌زایی به همت این مجموعه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار مشارکت‌های مردمی در سال 86 بالغ بر 41 میلیارد و 866 میلیون ریال بوده اما این مبلغ اکنون پنج و نیم برابر افزایش داشته و به 273 میلیارد ریال رسیده است.

مدیرکل سابق کمیته امداد استان قم از رشد 340 درصدی خدمات بخش درمان، ساماندهی هزار و 600 مورد ازدواج و ارائه پنج هزار و 700 مورد تسهیلات کارگشایی به خانواده‌های محروم یاد کرد و گفت: مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم به برکت خیرین با کمترین آورده صاحب خانه شدند.

این مسؤول با تأکید بر اینکه آخرین پروژه مسکن مهر مددجویان اواخر خردادماه سال گذشته آغاز شده است، مطرح کرد: این پروژه طی کم‌تر از یک سال به پایان رسیده و اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 14 هزار مترمربع زیربنای اداری و فرهنگی برای کمیته امداد امام خمینی(ره) بدون اتکا به بودجه‌های ملی در استان قم ایجاد شده است، تصریح کرد: سالیانه بیش از هزار و 200 واحد مسکونی احداث یا بازسازی شده است.

جلالی، ایجاد فضای ورزشی برای کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم را یکی دیگر از اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: بیش از 21 میلیارد تومان کمک‌های بدون بازگشت از محل سفر رهبر انقلاب اسلامی به قم اختصاص داده شده است؛ در  30 تیرماه سال جاری یک میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت قانونی طی 24 ساعت توسط این مجموعه هزینه شده که این اقدام نشان از شفافیت و انعطاف‌پذیری عملکرد مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

وی از همکاری صدا و سیمای استان قم در راستای کمک به محرومان و ترویج فرهنگ فقرزدایی تقدیر کرد و گفت: نظارت مستمر بر امانت‌های مردمی یکی از محوریت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم بوده به همین علت طی 9 سال اخیر این مجموعه کوچک‌ترین تخلف مالی نداشته است.

مدیرکل سابق کمیته امداد استان قم از تماس تلفنی نماینده رهبر انقلاب اسلامی به منظور تقدیر از فعالیت‌های این مجموعه یاد کرد و افزود: توجه ویژه به زیرساخت‌های فرهنگی از جمله احداث دو مجتمع ورزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای فرزندان خانواده‌های محروم مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdjz0o.yt0ff6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما